rybí vývar
fishtamin
Ahoj.. Je mi 25, už bych mohla mít rozum.. Přibližně od ledna letošního roku je mým spoluhráčem pervitin. Nejdřív, jak to bývá (?) jen náhodně 1-2 x za měsíc, od jara (duben?) už celkem pravidelně, posledních pár měsíců jsem si dávala do nosu téměř denně. Potom, co mě přijel kamarád "vytáhnout" z depky (spíš toxická psychóza, všechno kolem mě bylo "otrávený". Dostala mě představa, že já sama jsem jedovatá pro své okolí, kytky uschnou, když se jich dotknu, můj pes se dusí, umře, atd..) jsem se nějak probrala, donutila na chvíli vystoupit z toho rychlíku a podívat se zpátky - až na začátek tohoto roku. Děs běs.. :((( Šokovalo mě, jak moc jsem se stihla změnit - uvnitř i z vnějšku za tak krátkou dobu.. a ani jsem si toho nevšimla. Vzala jsem si v práci týdenní volno (ano, doposud ještě zvládám celkem "normálně" fungovat, ale už to bylo dost na hraně). Přestala jsem. Sedmý den sedím doma, nevím co bych.. bojím se vyjít ven, někoho potkat.. Bojím se, že někdo zavolá a já to nezvládnu.. A ty první dny, to jsem jen seděla na zahradě a třásla se a volala svoje anděly zpět. Bylo mi tak zle! Moje duše zmačkaná a zahozená do kouta plnýho špíny.. Nechápu, jak po tom všem ještě můžu mít chuť !!? Některý z těch dnů je to fajn a svítí slunce a vzduch zase voní, já jdu na procházku se psem a nemám strach, že se to "posere" .. ale pak se druhý den vzbudím a od rána na to myslím, takže pak prosedím celý den u kompu třeba na chatu pervitinu.cz, piju kafe s mlíkem (normálně kafe vůbec nepiju) a kouřím a píšu ostatním jak jsem HAPPY, protože neberu.. ach jo. Nevím vlastně proč Vám mailuju. Asi to potřebuju ze sebe nějak dostat, odlehčit si.. možná slyšet, že ještě nejsem úplně v hajzlu. Sorry, za ty výrazy, ale piko si jiný ani nezaslouží. Třeba doufám, že znáte nějaký tajný a osvědčený recept, jak se tomu "svinctvu" bránit. Ale vlastně to vím,.. že ten návod na jediný správný řešení je ve mě, v mý hlavě.. Že ty důvody musí vědět každý sám. No nic.. děkuju za čas, který jste mi věnoval/a čtením těchto vět. Budu ráda za jakoukoli podporu. Tuším, že ji budu ještě hodně potřebovat. Přeju Vám i sobě hezký den* fish

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jste ve složité situaci - neberete týden po několika měsících pravidelného užívání, což je samozřejmě dobré, ale je to jen první krok na poměrně dlouhé cestě, což asi sama tušíte. S největší pravděpodobností jste si opatřila (počínající) závislost na pervitinu. Taky jste si prožila toxickou psychózu a nejspíš jste se dostala i do jiných nepříjemností v souvislosti s užíváním pervitinu. Ty stavy, které teď prožíváte včetně těch chutí na pervitin (o kterém sice víte, že Vám způsobil potíže, ale který Vás samozřejmě opět láká, jakmile jste se dala trochu psychicky do pořádku) jsou na začátku abstinence normální. Žádný zázračný návod, jak to zvládnout, skutečně nemáme. Ale můžu Vám doporučit pár věcí, které bych považovala za užitečné dodržovat, pokud nechcete začít znovu brát: 1) Vyhýbat se lidem, kteří berou a místům, kde je pervitin dostupný a kde jste dříve brala 1a) To znamená i chatu na www.pervitin.cz, který považuji za mimořádně pro-drogovou záležitost (jako ostatně celý web) - BTW chlubit se lidem, kteří si tam dopisují, tím, že abstinujete, Vám k ničemu není a jste na nejlepší cestě se k pervitinu nechat opět zlákat. Lepší bude, když budete psát nám, protože my jsme to schopni aspoň ocenit... :) 2) Zkusit si naplánovat nějaký pevný denní režim, dodržovat trochu lépe životosprávu, aby se tělo mohlo dát do pořádku, zkusit se věnovat nějaké ne-drogové aktivitě - ze začátku Vás to možná nebude moc bavit, ale aspoň nějak využijete čas a postupně si to sedne 3) Vyhnout se i jiným drogám než pervitinu (a samozřejmě i alkoholu) - jednak by jejich užívání mohlo způsobit zvýšení chutí na pervitin a následný relaps, a jednak byste mohla snadno dospět k tomu, že vyměníte jednu závislost za druhou 4) Myslím, že by bylo na místě využít nějakou ambulantní odbornou pomoc - pokud chcete skutečně přestat, výrazně tím zvýšíte šanci na úspěch - budete mít potřebnou odbornou podporu, informace a bude se Vám to lépe zvládat Zatím přeji hodně štěstí a pokud byste měla zájem o kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit osobně, tak napište, odkud jste. Držím palce.