opium
candy
tři měsíce jsem denně užívala ve vysokých dávkách nitrožilně opium, nyní si měsíc vařím čaj z makoviny proti bolestem. Jak z toho ven?Už mě to nebaví, ale abstinovat se mi nedaří kvůli bolesti. S psychiatry mám špatné zkušenosti. Jsem v posledním ročníku VŠ a chci ji dodělat, nechci umřít.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravám Vás, Candy, Je dobře, že jste přešla z injekční aplikace opia na opiové čaje. Alespoň se tak vyhnete závislosti na jehle. Je teď přirozené, že když chcete vysadit, máte bolesti. Vzhledem k tomu, že nevím,jak velké dávky opia jste brala/berete, těžko říct, zda Vám kromě bolestí hrozí nějaké jiné problémy. V tuhle chvíli by bylo asi rozumné kontaktovat nějaký detox, kde pod dohledem lékařů vyabstinujete. Nemusíte se bát, že by to ohrozilo Vaše studium. Pobyt na detoxu by určitě netrval déle než jeden dva týdny. Nevím, z čeho pramení Vaše špatné zkušenosti s psychiatry, ale na detoxu jsou hlavně lékaři, kteří mají zkušenosti s lidmi, co jsou závislí na drogách a alkoholu. Když si na detox zavoláte, určitě Vám řeknou, jak to tam u nich funguje a co můžete očekávat. Dost pravděpodobně Vám budou nějakou dobu dávat buprenorfin a postupně ho vysnižujete. Možná dostanete nějaké prášky na spaní a na uklidnění, ale to už bude záležet na dohodě mezi Vámi a lékařem. Když byste napsala odkud jste, dala bych Vám kontakt na detox ve Vašem okolí. Jestli ho budete potřebovat, ozvetě se znovu. S pozdravem,Gabriela Koryntová.