otec alkoholik ?
kaca
Dobry den, prosim o radu - jsme velka rodina, mame se moc radi a mame moc radi take naseho otce. Problem je, ze pije a my nevime proc a co s tim delat, aby prestal. Alkohol mu vzdycky chutnal, ale nikdy se neopijel. Od jeho zhruba 45 let vsak zacal pit doma, tajne, na pude-tvrdy alkohol - vodku, whisky a to ty nejhorsi kvality. Tou dobou mel hodne vypeti v praci /neziskova organizace/ a starosti o dorustajici deti. Ted je mu 53, prace ma o hodne mene, my jsme uz skoro vsichni z domu a ti nejmladsi v puberte, ale on pije stale vic. Domouvali jsme mu, prosili ho, premlouvali, poukazovali na to, jak vypada, ma zdravotni potize a jak se chova /opiji se na rodinnych oslavach, nedavno se opil na akci sveho zamestnavatele/. On argumentuje tim, ze to ma pod kontrolou a ze muze kdykoliv prestat /nekdy na tyden, na 14 dni a pak zase zacne/. Vubec nevime, co s nim mame delat, maminka je uplne znicena a nam se ani nechce za nimi jzdit a stykat se s nim. Zaroven vime, ze chceme jako rodina zustat pohromade. Co s tim ? Je nejaka sance ?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Kačko, pevně věřím tomu, že má Váš tatínek šanci. Nicméně mám takový pocit, že on není ten, kdo by o ní nějak v téhle chvíli stál. Není jednoduché vymyslet takhle přes internet, co s tím. Ono bude asi hodně záležet na tom, jestli s tím bude chtít táta něco dělat. Zatím to vypadá, že problém vidíte víc Vy než on. V tuhle chvíli bych Vám proto doporučila kontaktovat nějaké zařízení ve Vašem okolí, kde se věnují nejen lidem, kteří mají problémy s alkoholem, ale i jejich rodinám. Když už totiž "nepotřebuje" pomoc tatínek, možná byste si jí mohli dopřát aspoň vy a vaše maminka. Podívejte se na stránky www.drogy.net, ťukněte na KONTAKTY, zadejte váš region, tématické zařazení ALKOHOL a pak si vyberte některý z kontaktů, který Vám bude vyhovovat. Není na škodu si tam dopředu zavolat. Ideální by byla nějaká alkoholickotoxikologická poradna. Nemusíte se bát, popsat jim svůj problém. Určitě Vám rádi pomohou a nebo alespoň dobře poradí. Držím Vám palce a budu ráda, když se znovu ozvete. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Jinak Vy se v tuhle chvíli můžete domluvit s otcem třeba na tom, za jakých podmínek si s ním budete povídat - třeba jenom tehdy, když bude střízlivý. Ale pak to také musíte dodržovat. To, jak bude fungovat v domácnosti s maminkou a sourozenci, kteří s rodiči stále bydlí, záleží už spíš na domluvě mezi nimi. Určitě bude ale dobré se i o tomhle pobavit v poradně.