perník
Amanda
Dobrý den,četla jsem si tady nějaké otázky a odpovědi.Chci se zeptat,myslíte,že všichni co jedou v perníku dopadnou blbě?Já beru něco přes půl roku,z toho dva měsíce injekčně-je to mnohem lepší,než šňupání a zdá se mi,že to není zase takové jak píšete.Jasně,že ty peníze chybí,ale když má člověk kolem sebe dobrou partu,tak se vždycky něco vymyslí,aby bylo pro všechny.Moc dobře si rozumíme,fakt jsem tak skvělé lidi jako na piku nikdy nepoznala.Já přece vím,že nebereme navždy,ale jenom teď.Dokud chceme.Je to jiný život,než doma u televize.Každý přece nemusí zkončit v base,na ulici,nebo jako troska?Máte i tuto zkušenost?Prosím moc,napište pravdu.Moc mě to zajímá.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás Amando, určitě máte pravdu v tom, že nejde říct, že se všichni, kdo mají nějakou zkušenost s pervitinem jednou dostanou do kriminálu a se všemi že to skončí špatně. Ale bohužel je pravda, že většina lidí s drogou přestává až v momentě, kdy se dostala do nějakých větších problémů. Nemusí to být zrovna kriminál, ale třeba zdravotní problémy, ztráta přátel, dobré práce, pocit stereotypu, problémy doma ap. Prostě droga je droga v tom, že lidem (alespoň na začátku - jenom) chutná. Všichni mají pocit, že můžou kdykoli přestat (ale většinou to neudělají). Problémy přichází postupně a člověk je snadno přehlíží. Vykašlete se snad na něco, co Vám chutná, když k tomu nemáte nějaký závažný důvod? Co pro Vás bude jednou důvod se na pervitin vykašlat? Dala jste si na to nějaký termín, kdy si řeknete, že to stačí? Nebo počkáte, až Vás to tzv. "přestane bavit" (co to vlastně znamená?)? Nebude už v tomhle okamžiku pozdě? Vy zatím užíváte relativně krátce. Pohybujete se mezi lidmi, kteří jsou na tom podobně a většina z Vás má jistě pocit, že vše zvládá. Užíváte injekčně, což je jeden z nejnebezpečnějších způsobů. Nejen ža tam hrozí přenos mnoha nemocí, ale také rozvinutí závislosti na jehle. Na druhou stranu to vypadá, že se o braní drog zajímáte a tak Vám jistě neříkám nic nového. Určitě by se s Vámi o něčem takovém zajímavě povídalo. Ale nemůžete čekat, že Vám řeknu, že je Vaše užívání v pořádku. Hrozí Vám tam ta samá rizika, jako komukoli jinému. A ani s Vámi to nemusí skončit dobře. Ale na druhou stranu to bude vždycky jenom na Vás. A věřte tomu, že bych se jednou hodně ráda dověděla, že jste třeba po půl roce přestala, aniž byste měla nějaký pádný důvod. Doufám, že Vám to vyjde. Budu ráda, když se znovu ozvete a dáte o sobě vědět. S pozdravem, Gabriela Koryntová.