chjo..pokračovani
Zuzie
Dobry den..Ono se o tom docela těžko piše..zvlašt když jde o matku..Bydlim s rodiči je mi 25 let.. pochazim z Frydku-Mistku.Mam pocit že mamka se nedokaže smiřit s tim,že jsem po te operaci a řeši to alkoholem.Navic sestra ktera se vdala a odstěhovala do sveho a od te doby je uplně všechno vzhuru nohama..Mamce je 62 let a jen pije a pije,jak jsem psala dřiv,kombinuje to s prašky,sama je nemocna ma Anginu Pectoris a když ji vidim jak se zřidi skoro až do němoty je mi z ni nanic.Navic když je v opilem stavu,občas ji přistihnu jak si jakoby povidala jěště s někym přitom v té místnosti nikdo neni.NAvic to jeji uraženi jak mě tak i otce už někkolikrat vyustilo až k agresi..Tatka ji parkrat zbil...Když se pak vyspi a druhy den děla jako by se nic nestalo.Někdy vydrži bez alkoholu par dni a když si myslim že ji to přejde,začne znova.Už mi dochazeji sili na takovou podivanou a napěti doma.Mam docela i obavy něco dělat,protože vim že by to mamce ubližilo,jenže na druhou stranu tim jejim pitim a uražkami trpime všichni..Proto bych byla rada za pomoc.. S pozdravem Zuzana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že situace, kterou popisujete, je natolik komplikovaná, že by byla potřeba odborná pomoc - tedy osobní konzultace s odborníkem. Myslím, že Vaše obava, že pokud byste začala něco dělat, tak by to mamince ublížilo, není na místě - sama popisujete, že je závislá na alkoholu a lécích, její chování vůči rodině není adekvátní, má zdravotní potíže a přesto není schopná s alkoholem přestat. Trpíte tím Vy, otec a jistě to není lhostějné ani Vaší sestře, byť s Vámi doma již nebydlí. Nevím, co jste prodělala za onemocnění a na jaké operaci jste byla, proto nedokážu posoudit, nakolik to má na celou situaci vliv. Mohu Vám poskytnout nějaké kontakty, kam byste se Vy a/nebo Váš otec mohli obrátit na odbornou pomoc (viz níže - jedná se o psychiatrické ambulance zaměřené na problematiku závislostí, především na alkoholu). Získáte potřebné informace a podporu a na základě toho se budete moci lépe rozhodnout o dalším postupu. Psychiatrická ambulance AT Vítězslava Nezvala 604, Frýdek - Místek, 738 01 telefon: 558432795 MUDr. Pavel Vít Psychiatrické oddělení při FN s poliklinikou AT ambulance 17. listopadu 1790, Ostrava, 708 52 telefon: 597373209 Prim. MUDr. Jitka Potribná http://www.fnspo.cz Přeji hodně štěstí.