Dotaz
Michal
Dobrý den Byl jsem na vás odkázan z www.extc.cz od doktora Michal Miovského. Nejsem drogově závislyý, ale před 2 lety jsem velmi experimentoval s houbami a tripy dohromady. Od té doby se mi změnila osobnost a trpím velkými depresemi spojenými s paranoí a neurozou. Problémy se mi podařili teprve nedávno trochu vyřešit, tak že jsem zase byl schopen nastoupit do práce, ale pod tíhou stresu se začínají vracet. Je mi 25 let a pracuji na poměrně vysoké manažerské pozici, a proto asi chápete, že v tomto stavu se moc dobře nepracuje. Také se bojím, že se stavy zhorší do stejné hloubky jako před tím a popravdě s takových srač.. se už asi znovu samoléčbou nevyhrabu. Nehledám tedy stabilní léčbu ze závislosti, ale potřeboval bych udělat psychoanalýzu nebo prostě najít, kde je zakopaný pes... Díkdy za odpoveď Michal

Odpověděl: Jakub Minařík
No, ono je to celkem složitý problém. Myslím ale, že máte pravdu v tom, že je potřeba mít nějakou stabilní, dlouhodobou psychoterapeutickou péči, která by pomohla situaci stabilizovat a zlepšit. Takže se naskýtá otázka, co jste z problémem dosud dělal, jestli jste nyní v péči psychiatra, psychologa, jestli byste byl ochoten někam docházet, ... Taky odkud jste, kdybyste byl ochoten někam zajít. Jinak celkem rozumím tomu, že problém vás tíží a že se fakt s něčím takovým nedá manažerská funkce moc dělat.