neznámá kapsle - pokračování
helena
Vážení přátelé, do toxikologické laboratoře jsme dostali červeno-bílou kapsli s logem G 283, která má být údajně antihistaminikum a současně "nějakým novým" hitem mezi mládeží. Analýzu jsme zatím neprováděli, ale rádi bychom, měli nějakou informaci než provedeme rozbor (materiálu není mnoho). Děkuji za informaci. Samková

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohužel jsme o podobné záležitosti neslyšeli. Mohu Vám předat kontakt na kolegy MUDr. Tomáše Páleníčka z Psychiatrického centra Praha a PharmDr Magdalenu Šustkovou-Fišerovou z Ústavu farmakologie III. lékařské fakulty, kteří se zabývají výzkumem ohledně drog, především extáze (MDMA) a nových syntetických látek, které se objevují na drogové scéně. Ústav farmakologie 3. LF UK Ruská 87, 100 00 Praha 10, tel: 267 102 402-4 Psychiatrické centrum Praha 181 00 Praha 8, Ústavní 91 tel.: 266 003 111 http://www.pcp.lf3.cuni.cz palenicek@pcp.lf3.cuni.cz Pokoušela jsem se tuto kapsli podle Vašeho popisu najít v databázi tablet extáze zachycených v ČR (často je prodaný jako údajná droga extáze některý z hromadně vyráběných léků - benzodiazepiny, piracetam...), ale kapsli jsem tam nenalezla. Více informací najdete na jejich webu www.lf3.cuni.cz/drogy. Bohužel Vám nejsem schopná více poradit.