Vypadá to, že jsem alkoholik
Dina
Během dne vypiju asi litr vína. Jiný alkohol, kromě občas piva, nekonzumuji. Na to víno mám chuť právě pro tu jeho chuť. Bojím se, že jsem už závislá - podle Mudr Mlčocha ( 40 znaků alkoholismu) Ještě poměrně nedávno jsem byla zapřisáhlý abstinent. V současnosti prožívám jistou, zřejmě (doufám)banální, vztahovou krizi. Myslím si ale, že tohle nebyl důvod. Prostě mám ráda chuť suchého bílého vína a nemůžu jí odolat. Pocházím z Moravy, kterou miluju, ale žiju u Prahy. Mám to víno v krvi? Ráda bych to zvládla sama. Pročítám si texty na tomto serveru, pár návodů jsem objevila, ale nevím. O drogách se říká, že způsobují "rakovinu" vůle.

Odpověděl:
Dobrý den, litr vína je opravdu docela velká dávka, uvádí se, že bezpečná dávka pro ženu je 140 ml vína (skoro 1,5 deci) denně. Kromě toho, že tohle množství Vašemu organismu docela škodí, čím déle budete v této pravidelné konzumaci pokračovat, tím hůř se Vám bude přestávat. Čím dříve vyzkoušíte s tím přestat, tím lépe. Zkuste se ještě podívat na stránky Karla Nešpora, tam můžete najít nějaké návody a tipy, co při přestávání pomáhá (http://www.plbohnice.cz/nespor/addictcz.html). Nepíšete, jak dlouho takhle pravidelně pijete a zda jste už zkoušela s tím přestat, takže nedokážu odhadnout, jestli to můžete zvládnout sama. Pokud by se Vám to nedařilo, můžete se obrátit na některou z AT poraden, kontakty naleznete v mapě pomoci na www.drogy-info.cz, nebo v databázi kontaktů na www.drogy.net. Přeji hodně štěstí.