pervitin
yxtina
Dobrý pozdní večer p. Geblerová...už jsem zas tu...a opět je to jinak.Včera Vám psal Patrik,že chce skoncovat,..vyhodil drogu z okna přede monou,aby sám sobě dokázal,že chce skoncovat....jenže,když jsme Vám tady dopsali ten dopis,tak jsme dále probírali situaci a jeho touhu přestat a já jsem věděla v tu danou chvíli.že opravdu by chtěl přestat,ale zároven jsem si uvědomila,že to sami nezvládneme:bez odborné pomoci a také jsem mu to řekla,že přiznat si to,že má problém a že je narkoman,je silné a odvážné ,ale že slovy nic nedokáže.Víte on si včera vlastně dal a že to bylo jako naposled,že che vědět,jestli když si dá,tak vydrží doma a odolá tomu jít opět do ulic,protože ho tam pervitin žene,když ho má v sobě......proto také byl tak výřečný a chtěl komunikovat a podělit se o svoje pocity,,,,protože byl napraný.....s tí že je to naposled"!..Ještě asi 2 hodiny byl doma a viděla jsem ,že zápolí s tím ,jestli jít ven,nebo ne.Mluvil rozumně,,,ale nevydržel!..když jsme usnuli,tak odešel a je pryč.Zítra bere podporu a domluva je-nedáš,nepřispěješ...půjdeš z domu,ale tentokrát bez možnosti návratu.Jedině s podmínkou,že by okamžitě nastoupil na detox,atd.Víte on Patrik odmítá léčebnu,,,,chce si prý poradit sám,ale nenechá si vysvetlit,že to bez odborné pomoci sám nezvládne...o to je to horší,že bydlíme v ohnisku drog,kdy vyleze z domu a má to za 10 minut-zdarma!....přes všechno bych viděla určitej pokrok,,,z jeho strany.Dokáže se přiznat k tomu,že je narkoman,že by chtěl žít normálně,že je to špatný-což nikdy nepřiznal....ale realita je jiná,,,,že sám nepřestane,to nepochopí.On si věří,že na to má....že máme doma celou dobu stresující nálady a napětí,Vám určitě nemusím psát.S manželem jsme se poslední dobou často dohadovali snad o všem a nedospěli nikdy k ničemu...řekla jsem si a dost!...chci,aby nám to klapalo jako před tím a nebudem si už ničit život i my....miluji svého muže,on mě také..i když jsme si poslední dobou řekli i ošklivé věci ,ale vzhledem k dané situaci,dlouholeté se ani nedivím...i přesto ale máme pěkný vztah,plný lásky a proto to asi za ty 4 dlouhé roky ještě neskončilo rozvodem,nebo odloučením.Doufám,že nejsem trapná,že píši vždy něco jiného,ale koukám,že život si s námi někdy pěkně pohrává.Nechci se litovat,ale mám toho tolik za sebou,že tomu ani sama nevěřím,co všechno mé nervičky už snesly.Jestli tyto mé řádky čte i maminka chlapce ,nebo dívky,se stejnými problémy...tak Vám radím-nikdy nevěřte fetákovi a pokud je v začátku své narkomanské dráhy,tak to zaražte hned a to nejlépe velkou a tvrdou důsledností,kterou já jsem nikdy neměla a proto se z toho těžko dostávám....jinak opětovné díky p.Geblerová a mějte se moc krásně..Alena.

Odpověděl:
Dobrý den Aleno, opravdu nevím, co bych Vám mohla v rámci poradny ještě napsat. Mám pocit, že jsem byla zatažena do hry, kterou s Patrikem doma hrajete (i když chápu, že bude asi nevědomá). Jeho neustálé přestávání, vzápětí nepřestávání, odchody, vyhazovy,... Přemýšlím o tom, do jaké míry se jedná o problém jen Patrikův a jeho užívání, do jaké míry je to problém jen Váš, a jakou roli v tom hraje problém celé vaší rodiny. Odchod dospělého dítěte je jedním z nejtěžších výchovných úkolů. Nepochybuji o tom, že se snažíte pro svého syna udělat to nejlepší. Přesto mám pocit, že problém s drogami hraje významnou roli v osamostatňování Vašeho syna. Do jaké míry vidíte Patrika jako dospělého? Chce být Patrik dospělý? A pokud ano, dokáže to? Vy o tom, co máte dělat víte v podstatě asi už všechno. Jenže to pořád nějak nejde. Píšete, že jste si vědomá, že bez odborné pomoci to nepůjde. Jediné řešení vidím v tom, když začnete situaci řešit Vy za sebe a Patrik také za sebe. Jinými slovy: ne "my", ale "já" a "můj syn". Opravdu vyhledejte odbornou pomoc. Držím palce!