Jak se chovat??
cefi
Můj přítel je "přeléčený feťák", dvakrát byl na odvykačkách a teď se fakt drží, jediný co mu zbylo je hulení a kouření. Problém je jeho rozhozená psyhcika a já bych chtěla poradit jak zvládat jeho náladovost, jak se mám chovat, když je zlej a protivnej, mám mu vyčítat, nebo dělat že se nic neděje? Být tvrdá nebo naopak jenom hodná? Vím chce to trpělivost a čas a já mu chci vážně pomoci co nejvíc... jen nevím, nikdy jsem sama nefetovala, nejsem si jistá jak na něj... děkuju za radu!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, cefi, bohužel se nedá na Vaši otázku jednoznačně odpovědět. Na někoho funguje být tvrdá, na někoho, když o něj druzí pečují, jiný zaleze někam do kouta. Možná to znáte sama - ona přeci jenom náladovost není něco, co by se týkalo jenom lidí, kteří brali drogy. Asi jde o to, spolu o tom všem mluvit. Zeptat se, co se děje, co by mu v tu chvíli pomohlo apod. Stejně tak Vy můžete říct, jak se cítíte. Zkuste si společně najít čas, kdy budete oba v klidu a nikdo Vás nebude rušit. Možná se Vám pak podaří přijít na něco, co bude pro Vás oba přijatelné. Kdyby se Vám to nedařilo, můžete se obrátit na odborníka. Věřte tomu, že i když člověk drogy brát přestane, může to ještě nějakou dobu trvat, než se jeho psychika, nálady, spánek atd. srovná. A kdo ví, jakou roli v tom hraje kouření marihuany?! Jestli o přítele stojíte, nezbývá Vám v tuhle chvíli nic jiného, než být trpělivá. Ale na druhou stranu si taky zkuste říct, kam až Vaše trpělivost sahá. V tom zkuste být tvrdá sama na sebe. Snad jsem Vám odpověděla. Kdybyste se ale chtěla zeptat na něco dalšího ... S pozdravem, Gabriela Koryntová