programy
V.
Dobrý den, slyšela jsem že existují jakési programy pro drogově závislé na bázi pouhého docházení na testy a případně nějaké sezení, můj přítel má problém s drogami a chceme ho společně řešit. Bohužel(dík) sama nemám s tím žádné zkušenosti a i sama bych asi potřebovala nějakou radu jak se s tím vypořádat. Můžete mě prosím na něco takového odkázat? Děkuji V.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pravděpodobně myslíte ambulantní formu léčby, kde jsou ale hlavním obsahem ty konzultace, kontrola abstinence (testy na drogy) jsou až druhořadé - testováním samotným se totiž příčina závislosti neřeší. V rámci těchto ambulantních programů je možné domluvit i konzultace pro rodinné přišlušníky nebo partnery. Pokud mi napíšete, kolik je Vašemu příteli let, jak dlouho drogy užívá a jaké, jestli má nějaké další závažné potíže související s drogami (trestní stíhání, vážný zdravotní stav,...) a také odkud jste, mohla bych Vám odporučit někoho z kolegů. Zatím držím palce.