Testy na zjištění užívání drog
cami
Dobrý den,ráda bych věděla jak se dá zjistit jestli můj přítel bere drogy, vím že před půlrokem byl ještě závislí na pervitinu,pak se z toho dostal,a teď jsem od několika jeho kámošů zjistila že ho viděli kupovat pervitin,já sama jsem na něm nic nezpozorovala,ale i tak mě to trápí,on tvrdí že to není pravda,ale já bych byla ráda kdyby mi to dokázal,a proto chci aby šel na testy, jen bych potřebovala vědět kde se takové testy dají udělat,a jak se dělají a taky kolik to stojí.moc děkuji za odpověd

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, testů je celá řada. Záleží na tom, kolik do nich chcete investovat peněz a jak spolehlivé testy chcete. Ty nejčastější se dělají z moči, slin a nebo krve. Testy, které lze dělat z moči, dostanete v lékárně. Stojí něco kolem 100,- na jeden druh drogy, kolem 200,- na více druhů drog zároveň. Přečtěte si ale podrobně leták - dovíte se tam: 1. do jaké míry jsou testy spolehlivé (tedy jak často se stává, že výsledek - ať už positivní nebo negativní - není pravdivý), 2. po jak dlouhé době dokáží drogu detekovat (tedy jak dlouho před testem člověk drogu neužil), 3. jaké jiné látky (zpravidla léky), mohou výsledek ovlivnit. Udělat takový test není složité. Ale na druhou stranu je může poměrně snadno přítel nějak podfouknout. Nevím přesně, jak je to s testy ze slin, ale počítám, že to bude podobné, jenom budou o něco dražší. Zkuste se informovat v lékárně. A pak je tu možnost testů z krve. Ty jsou nejdražší (mohou stát třeba 2-3 tisíce - záleží na tom, jak podrobný test chcete) a udělá Vám je toxikologická laboratoř. Nevím odkud jste, tak Vám neporadím, kde nějakou takovou ve Vašem okolí najdete, ale když se ozvete, můžeme zkusit něco vymyslet. Říkám si, že testovat přítele, není jen tak. Určitě je to velice citlivé téma, kde se objevují otázky ohledně vzájemné důvěry. Většinou pomáhá, když si člověk ujasní, proč vlastně ty testy po druhém chce; co udělá v případě, že bude výsledek negativní; a co udělá, bude-li pozitivní. Přemýšlela už jste o tom? Máte ve svém okolí někoho, kdo by Vám v tomto směru pomohl a nebo Vám byl oporou? Kdybyste si o tom chtěla s někým promluvit, nebojte se ozvat znovu. Možná to bude stačit takhle přes internet, nebo najdeme někoho ve Vašem okolí, za kým by se dalo zajít i osobně. Držím Vám palce. s pozdravem, Gabriela Koryntová.