Mendy
Je mi 18 a už 3 roky beru péčko,tendle poslední rok sem si začala píchat.Píchám si se svým přítelem vždy stejnou jehlou,nikdo z nás neni nebo aspon nebyl nicim nakazen.Od dvou posledních vpichů se my ale často motá hlava a je my nazvracení,sem uplně zdravá,ale todle si neumim vysvětlit

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den Mendy, píšete, že od posledních dvou vpichů se Vám motá hlava a je Vám na zvracení. Neumíte si to vysvětlit. Bohužel je to ale v tuhle chvíli asi příliš málo informací na to, abych mohla posoudit, čím je to způsobeno. Nevím, jestli se to děje jenom Vám, nebo i příteli a dalším lidem, kteří berou drogu od toho samého člověka. Může to být tím, že je ta droga jiná. Může v tom hrát velkou roli i psychika. Pak si říkám, že možná je Vaše tělo "unavené" a dává Vám touhle cestou najevo, že byste měla začít něco dělat. Přeci jenom jsou pervitin a příměsi v něm docela toxické a tělu (nejen mozku a játrům) dají zabrat. Víc toho ale v tuhle chvíli asi nevymyslím. Druhá věc, o které se zmiňujete je, že si dáváte tou samou jehlou jako přítel. Věříte, že jste oba zdraví, a tak v tom nevidíte žádné riziko. I když ona samotná injekční aplikace může představovat určité riziko šíření nejrůznějších infekcí. Snad bych Vám poradila zajít si k doktorovi. Nemusíte se bát toho, že by Vám dělal testy na drogy. Na to by potřeboval Vaše svolení. Ale možná by mohl zjistit, jestli nemáte nějaké jiné obtíže. Asi Vás tahle rada přiliš nepotěší, ale jak říkám, těžko takhle přes intenet poznat, o co všechno by mohlo jít. Jen doufám, že máte dost odvahy k tomu doktorovi zajít. Možná nakonec zjistíte, že o nic nejde a příznaky samy od sebe zmizí, ale přeci jenom není od věci si sem tam na nějaký test zajít. Co Vy na to? Budu ráda, když se ozvete, jak jste se rozmyslela. Zatím se mějte. S pozdravem, Gabriela Koryntová PS. To, že nejlepší by bylo nebrat, asi víte sama.