jaterní testy???
katka
Zdravím. Doktor mě objednal na jaterní testy na drogy, konkrétně amfetaminy, co to je JT? Obyčejný odběr krve? Brala jsem teď pervitin asi 3 týdny v podstatě v kuse, obvykle jednou denně, někdy dvakrát, ale ne nějak extra velké dávky. Je to týden zpátky, po půlroční abstinenci, jaká je pravděpodobnost, že ty testy něco odhalí, pokud na ně zajdu za 2 dny, to je týden od poslední dávky, případně až za další týden?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Abych pravdu řekla, moc Vašemu dotazu nerozumím. Při běžných jaterních testech se test na přítomnost drog v organismu nedělá. Na to jsou speciální testy a obyčejně se dělají z moči, nikoli z krve jako jaterní testy. Nevím, v jaké souvislosti Vám lékař bude testy dělat, zda je to proto, že jste užívala drogy a máte nějaké potíže s játry... Zda lékař kontroluje i Vaši abstinenci a dělá Vám kontrolní testy na přítomnost drog... Pervitin se dá z krve detekovat jen cca 2 dny po posledním užití, testy z moči bývají negativní cca do týdne (rozmezí je 3 - 21 dní, ale horní hranice platí pro předchozí intenzivní a dlouhodobé užívání), takže byste měla mít příští týden testy už negativní. Otázkou je ale spíš to, jestli se Vám po tom relapsu podaří abstinenci udržet, přec jen po třech týdnech kontinuálního užívání mám trochu obavy, jestli to pouze vlastními silami zvládnete a jestli by nebylo od věci se obrátit na odbornou pomoc. No, kdyžtak ještě napište.