citalec a cerny rybiz
lucina
Muzu pit cerny rybiz-stavu a jestli ano v jakem mnozstvi kdyz beru citalec rano 20mg, vecer 10mg.Slysela jsem, ze to nejak vadi kvuli kombinaci inhibitoru MAO, je to pravda?Dikec

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, je tam možná interakce, černý rybíz obsahuje látky, které mohou vyvolat reakci společně s většinou antidepresiv. Může dojít k přehřátí, vzestupu krevního tlaku a celé kaskádě dalších dějů, které mohou být dosti nebezpečné. Nicméně, pokud si dáte černého rybízu jen trochu, nemělo by to reakci vyvolat. Varování se týká spíše větších množství - tedy musela byste šťávy z rybízu vypít hodně a nebo sníst spoustu plodů černého rybízu. Ona ta interakce nastává s antidepresivy, která mají podobný efekt a mají řádově vyšší účinnost. Je ale dobré s tím počítat a být opatrná. Optimální je samozřejmě neriskovat.