odvyknutí od marihuany
pida
potrebovala bych poradit co mám delat s mym pritelem.kourí marihuanu 4 roky kazdý den a v poslední dobe si vsímám toho ze mu to silne gumuje hlavu.poradte mi prosím jak ho odnaucit hulit aniz by musel jít do lecebny a k jakemukoli doktorovi.dik moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Váš přítel kouří denně marihuanu po dlouhou dobu, takže se u něj pravděpodobně projevují potíže s pamětí, zpomalenost, obtíže se soustředěním... Tyhle potíže jsou reverzbilní (vratné), což znamená, že se stav upraví do normálu po nějaké době abstinence od marihuany. Lidé, kteří mají problémy s dlouhodobým kouřením marihuany obyčejně do léčebny nechodí, tam se léčí spíše lidé závislí na heroinu a dalších "tvrdých" drogách a s nimi se přec jen marihuana nedá srovnávat. Variantou v jeho případě by bylo možná nějaké ambulantní poradenství. Nejdůležitější ovšem je, jestli s tím chce něco dělat Váš přítel. Protože pokud on nemá chuť a motivaci situaci změnit, tak s tím moc nehnete. Můžete s ním o tom promluvit, upozornit ho na to, že si všímáte změn jeho chování a že máte o něj obavy a že byste byla ráda, kdyby se to pokusil aspoň omezit. Uvidíte, jak bude reagovat. Když byste cokoli potřebovala, tak napište.