Dovoz konopnych semen do CR
don estrado
Dobry den chtel bych se zeptat je-li v soucasne dobe mozny legalni dovoz slechtenych znackovych semen konopi a nasledna distribuce v CR? Predem dekuji za odpoved . . . de

Odpověděl: Bára Orlíková
Není. Podle zákona O návykových látkách 167/1998 Sb., resp. jeho přílohy (tzv. seznam zakázaných látek) je za zakázanou látku považována nadzemní část rostliny konopí včetně semen. Výjimku by tvořilo tzv. technické konopí, které má minimální obsah THC (do 0,3%) - pokud byste tedy nakoupil certifikovaná semena "technického konopí" a převážel je, tak by v tom problém nebyl. Musel byste ale prokázat tím certifikátem, že to jsou semena "technického konopí". Také by Vaše počínání - krom možného trestního stíhání podle § 187 trestního zákona (převoz drogy přes hranice a prodej drog) - mohlo být hodnoceno v případě prodeje semen určených k vypěstování konopí s vysokým obsahem THC podle § 188a trestního zákona jako šíření toxikomanie. Takže nedoporučuji.