Drogy
Jindřiška
Prosí Vas,CHtela bych poslat,sveho syna na nějaké všetření nebo test zda neužíva drogy.Ale nevím kde se obratit.Bavíme se o tom ale tvrdí že ne.Pozoruji ho stale víc a mam poci že mění nalady.Je mu teprve 16let.Děkji těším se na odpověd. Jindřiška

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Testy na přítomnost drog se dělají buď v laboratoři nebo si můžete zakoupit orientační testy v lékárně. Jeden test na jednotlivý typ drogy stojí kolem 100 Kč. Laboratorní vyšetření by vyšlo min. na několik set korun. Nevím, jak se konkrétně změnilo synovo chování, zda to je skutečně způsobeno užíváním drog (může to mít samozřejmě i jinou příčinu než drogy), takže nemohu posoudit, zda je nezbytné dělat synovi vyšetření na přítomnost drog a případně na jaký typ drogy. Také by bylo vhodné se předem zamyslet nad tím, co byste dělala s výsledkem testu, ať už by vyšel pozitivně nebo negativně. Je nutno také upozornit na to, že různé drogy lze detekovat různě dlouhou dobu. Testováním zjistíte pouze to, jestli syn v nedávné minulosti (cca posledním týdnu) drogy užil či nikoli. Je to na Vašem uvážení. Pokud byste se chtěla zeptat na něco dalšího, napište.