Anopirin+pervitin
Alice
Dobry den, mam dotaz ohledne leku Anopirin, ktery se jak se domnivam dava na zredeni krve a aby nedoslo k srazeninam.. a jeho ovlivneni ucinku pervitinu. Znam osobu ktere touto kombinaci doslo k "predavkovani" ale nejsem si stoprocentne jista, zda to byla opravdu vinna anopirinu, ci v tom bylo neco jineho. A kdyz uz Vas zdruzuji pak jeste jeden dotaz, je mozne aby se po aplikaci pervitinu do zily udelaly vetsinou v blizkosti ale ne presne v miste vpichu jakoby otok? (vodnata kuze-muzete citit jak to pod kuzi cvachta) Rozhodne se nejedna o spatny vpich, spis o nejakou reakci, mozna i na nejakou latku obsazenou v pervitinu. Dekuji..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že k předávkování došlo velmi pravděpodobně z jiné příčiny než kvůli Anopyrinu. To, že ředí krev je spíš vedlejší účinek, který se projevuje až při častějším užití. Jinak je to lék hlavně na bolesti a na horečky, něco jako Acylpyrin. Není to nijak silný lék. Obecně ale platí, že pervitin by se neměl kombinovat s žádnými léky, protože účinky můžou občas nemile překvapit a nejsou až tak úplně předvídatelné. Co se týče Vašich otoků, pravděpodobně šlo opravdu o reakci na některou z příměsí pervitinu, kterých je v něm spousta a málokdy víte, co přesně obsahuje. Dost často jsou to věci, které do těla vůbec nepatří a ono se prostě brání. Otok se může klidně objevit i jinde po těle, jak látka putuje oběhem.