Marihuana
xyxy
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda je možné, že by marihuana mohla ovlivnit chování, paměť či vnímání člověka. V tomto případě se jedná o mého přítele. Kouří marihuanu, i když ne každý den a asi ne ve velkém množství...tvrdí. Za poslední tři roky se jeho chování změnilo k nepoznání. Byl vždy trochu nervák, ale nyní je to k nevydržení, i chování ke mně se strašně změnilo. Četla jsem spoustu článků, proto mám za to, že by marihuana mohla být jednou z příčin. Už nevím, jak mu to vymluvit. Ted podstupuje pravidelně testy na THC, abych si ho ohlídala, protože je mu teprve 20 let, a nerada bych, aby z něho byla za pár let troska. Ráda bych ale věděla, jestli může být "tráva" příčinou změny jeho chování nebo se prostě jen změnila jeho osobnost. Také bych se ráda zeptala, jak dlouho vydrží THC v krvi - chci mu dát po dvou měsících, co naposledy kouřil M, test, ale abych tam ještě nenašla zbatky THC z minule.. Navíc jsem slyšela, že existují pilulky, které způsobí, že test nevyjde - kluci v jeho okolí to používají, když rodiče napadne kontrolovat je. Nevíte, které to jsou nebo co přesně ovlinví výsledek testu? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Konopí může jistě způsobit změny osobnosti, ale obyčejně nevypadají jako to co popisujete. Spíše zahrnují určitou nepoužitelnost, pomalost, vlegmatičnost. Změny se do určité míry upraví s přerušením užívání. Změny spojené s užívá ním konopí však většinou nevedou k tomu, že by se z člověka stala "troska", jak píšete na konci dotazu. Ohledně testů - existují látky, které mohou výsledek ovlivnit. Testy s nimi nicméně trochu počítají a test pak může vyjít jako neplatný. Spolehlivě detekovat je umí například NRL pro toxikologii, na Bojišti 5. Jinak po 2 měsících by měli testy vyjít spolehlivě negativní. Ohledně toho co píšete - mám trošku dojem, že problém s přítelem je někde jinde než myslíte. Taky bych skoro řekl, že přítel nechce konopí třestat kouřit. Ale oboje je jen dojem, fakt si tím nejsem jistý.