Subutex na odvyknutí heroinu
Alice
Dobrý den, jsem zhruba 5 měsíců závislá na heroinu, spotřeba kolem 0.5 g denně. Zpočátku mi to hodně dávalo, ale teď cítím, že už je to jen zátěž a chci skončit. Mám náročné zaměstnání a spoustu aktivit a nemůžu si dovolit větší výpadek. Kamarád, který je na tom hodně podobně, v manažerské profesi, končil po podobně dlouhé závislosti (dal si několikaměsíční úlet po pár letech abstinence) tak, že přešel na Subutex, a ten užíval asi dva týdny s tím, že neustále snižoval dávky. Dával víc než já, skoro gram denně, takže začal na celé tabletě, snižoval po čtvrtkách, nakonec užíval méně než čtvrtku. Když vysadil, bylo mu špatně, ale ne moc, byl schopný pracovat...a za pár týdnů se to spravilo. Teď už několik měsíců nebere nic. Co si o téhle metodě myslíte? Jaké jsou šance, že mi bude dobře fungovat také? A hlavně: je možné na tenhle účel dostat Subutex předepsaný legálně? Tedy na naprosto krátkodobé užívání během odvykání, zhruba jedno balení? Nemám zájem užívat ho dlouhodobě, nestojím o žádnou další závislost. A pak ještě jiný dotaz. Trochu se bojím ztráty energie během odvykání....to pro mně asi bude nejtěžší část... Dá se říct, že mi ta substance energii a elán dodává, předpokládám, že v přechodném období to bude horší. Co byste mi doporučili, aby se co nejvíce zkrátilo? Snažím se vytvořit si takový denní režim, který mě podrží, každý den energetická cvičení, kvalitní výživa, tvořivě činnosti, které mě uspokojují, příroda....ale samozřejmě nevím, co doopravdy bude. Kromě toho, že mě závislost obtěžuje, mám ještě jeden další hodně osobně důležitý důvod se jí zbavit, v nejbližší budoucnosti ji prostě už mít nemůžu, takže by to mělo jít v pohodě...ale každý tip vítán. Hlavně s tím Subutexem, nakolik to považujete za dobrý nápad. Druhá alternativa je samozřejmě snižovat H, ale to je celkem zjevně těžší...;).... Štve mě to, chtěla bych už ven rychle, ale zase nechci zbytečně ublížit tělu nějakým drsným průběhem, takže to maximální snížení by asi bylo na místě i kvůli tomu.... Předem díky :) Alice

Odpověděl: Bára Orlíková
Milá Alice, vzhledem k tomu, že jsem četla i Váš další dotaz včetně uvedení lokality, tak bych Vám mohla odporučit toto zařízení: Centrum ambulantní detoxifikace a substituce Substituční léčba-Subutex SANANIM, o.s. Spálená 12, Praha 1, 110 00 telefon: 222 924 245 MUDr. Jakub Minařík http://www.sananim.cz Samozřejmě je možné mít Subutex legálně předepsaný, toto je jeden z důvodů, proč Subutex je vůbec na trhu - aby lidé, kteří jsou v podobné situaci jako Vy, mohli rychle vyabstinovat od heroinu. Je ideální k tomu mít i nějakou psychoterapeutickou podporu, a tu Vám, kromě toho Subutexu, mohou ve výše uvedeném centru nabídnout. Myslím, že Váš nápad ohledně úpravy toho životního režimu je také velmi dobrý a mohlo by Vám to dost pomoci. Ostatní už můžete s kolegou Minaříkem zkonzultovat osobně. Takže tam zavolejte a domluvte se. Držím palce.