seminárka2
Zuzka
Moc se omlouvám,že s tím zase obtěžuji a taky,že sem do svého dřívějšího sotazu neuvedla víc konkrétních informací atd.Promiňte.Zkusím to napravit:o)Chodím na gympl v Brně a seminární práci dělám z biologie.Praktická část seminární práce je myšlena spíše jako výzkumná.O radu sem poprosila vás,protože profesorka si s tímto tématem nevěděla moc rady.Děkuju moc a nezlobte se..

Odpověděl: Bára Orlíková
Napadá mě několik témat, které byste mohla využít s ohledem na to, že je to práce pro předmět biologie. 1. Drogy a zdravotní poškození, která mohou drogy způsobit 2. Drogy a infekční nemoci související s jejich užíváním (hepatitidy, HIV/AIDS) 3. Substituční léčba drogové závislosti (metadon) 4. Drogy a jejich působení v mozku (neurobiologické aspekty) 5. Fyzická závislost na drogách a odvykací stavy Více informací k jednotlivým tématům najdete v odborné literatuře. Předpokládám, že těžko budete provádět výzkum jako takový, spíše půjde o kvalitní sběr a zpracování dat z různých zdrojů. Doporučuji především knihu Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti. Mezioborový přístup. Praha, 2003, kde najdete podrobnosti ke všem výše uvedeným oblastem. Mnoho informací naleznete i na našich stránkách (například v aplikaci Drogy a mozek nebo v textech o jednotlivých drogách) nebo na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti ČR www.drogy-info.cz.