pro Baru
Luca
Dobry den, moc dekuji za info. Vite, me by zajimalo, zda neexistuje clovek, ktery se zabyva dusi jako takovou. Nemyslim, ze by lecil zavislost, ale duvod, na niz je problem zavislosti postaven. Neco jako psycholog. Ale spise hlubinna psychologie, nebo neco na ten zpusob. Zda mi rozumite? Ale jinak urcite dekuju za snahu. S pranim hezkeho dne,Luca

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Psychologů a psychoterapeutů zaměřených na problematiku závislosti existuje celá řada. Víte, bez toho, abyste se pokusila rozplést ty příčiny, díky nimž k rozvoji závislosti došlo, nelze závislost léčit. Takže převážná většina odborníků nestaví léčbu závislosti pouze na abstinenci, ale také na tom, jak rozpoznat příčiny závislosti, pochopit je a začít s těmi zasutými potížemi pracovat jinak. Pokud bych Vám kohokoli doporučila, tak by s Vámi na tomto pracoval. Ovšem první předpoklad k tomu, aby se mohl člověk hrabat v příčinách závislosti, je přestat brát, udělat ten krok k abstinenci. Jinak to půjde dost těžko - na to, abyste pochopila, proč jste začala brát, potřebujete mít čistou hlavu, jinak k ničemu nedojdete a pokud dojdete, tak s tím stejně nebudete umět zacházet. K tomu, aby se Vám podařilo abstinenci udržet potřebujte ty souvislosti pochopit, ale není možné je zcela pochopit, pokud neabstinujete. Jsou to prostě spojité nádoby a také to od Vás očekává nějaké úsilí a motivaci. Mohu Vám odporučit kontakty na kolegy, které osobně znám a kteří jsou zkušení psychoterapeuti. Takže je jen na Vašem uvážení, zda se rozhodnete s tím začít něco dělat - podmínky by pro to byly... :) Zatím přeji hodně štěstí.