ZLOUTENKA C inkubacni doba
anicka
Dobry den, chci se zeptat, kdyz jsem si 22.6.dala nitrozilne po kamosovi pernik(nevim, jestli je kamos zdravej, ale bere vyjimecne a jehlu mi pujcil taky snad vyjimecne-dali jsme si "svatecne")No ale kdyz jsem si dala tedy 22.6. a ted 11.9. jsem byla na odberech na zloutenky, testy dopadly v pohode, jestli je to dostacujici casovy odstup??

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, Aničko, žloutenka typu C má inkubační dobu od 15 do 160 dnů, tzn. že jestli jste byla na testech po necelých 3 měsících, nemůžete mít ještě 100% jistotu. Abyste si mohla být naprosto jistá, chtělo by to znovu zajít na testy, a to někdy koncem prosince. Po celou tu dobu byste měla dbát na to, abyste nevystavila riziku nikoho ve svém okolí. Nechci Vás poučovat, tak jen stručně: chráněný pohlavní styk, nepůjčovat nikomu "nádobíčko" ani jehlu ... Kdybyste se chtěla zeptat ještě na cokoli jiného, nebojte se. Jinak podrobnější informace o hepatitidě typu C najdete na stránkách www.cecko.cz nebo www.hepatitis.cz nebo na těchto stránkách v rubrice drogy a nemoci. S pozdravem, Gabriela Koryntová.