odnaučila jsme se, ale touha přetrvává
Marii
Dobrý den, je to asi¨me¨ěsíc co jsme přestala, ale touha po tom si něco vzít je pořád na místě. Bojím se že do toho zase vklouznu, protože dělám letos zkoušky na gymnázium na stres bude veliký a t oco mi pomohlo o prázdninách by mohlo pomoc i te'd ale já nechci ale vím že to příde že bude mít krize jak mám tomu předcházet?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, Marie, píšete o tom, že zhruba měsíc abstinujete. Máte strach, že do toho znovu vklouznete, protože Vás čekají náročné zkoušky. Víte, že Vám droga proti takovému stresu pomáhala. Ptáte se, co byste mohla udělat pro to, aby se to nestalo. Abych řekla pravdu, není na to žádný jednoduchý recept. Ono totiž každému pomáhá něco jiného. V tuhle chvíli bych Vám mohla doporučit snad jen zajít za někým, s kým byste mohla probrat, co Vám drogy (kromě uvolnění a relaxace od stresu) dávají. Když to budete vědět, můžete pak hledat jiné způsoby naplnění takových potřeb. Někomu pomáhá si o takových starostech s někým promluvit, někdo jde sportovat, někdo ven se psem, někdo do kina, něco si koupit, manuálně pracovat, něco vytvořit atp. Možná sama víte, kde v tomto směru najít ve Vašem okolí pomoc. Kdybyste si ale nevěděla rady, napište. Ráda Vám nějakého odborníka doporučím. S pozdravem, Gabriela Koryntová.