Má léčba pro mě smysl?
Valerie
Dobrý den,jsem závislá už přes 8 let a abych pravdu řekla problémem jsou pro mě peníze a konflikty s mamkou.Já vím,že je to kvůli závislosti,ale nedovedu si už představit život bez "věcí".Prostě to nedávám.Za těch 8 let jsem už hodněkrát abstinovala,ale vždycky jenom krátce a proto,že jsem prostě neměla prachy.Mamka každé moje abstinování brala jako nějakou naději,ale já jsem celou dobu myslela jenom na to ,jak si zase dám.Je mi mamky líto a tak jsem kvůli ní byla i na detoxu ,u několika psychiatrů a tak,ale já už bez toho nemůžu žít.Uvažuju i nad zlatou,ta představa mě vůbec neděsí,snad i naopak.Mamka mě pořád nutí jít do nějaké komunity,ale mi se zdá,že to nemá smysl,že by to celý můj problém mohlo tak akorát oddálit.Udělala jsem už hodně problémů,někdy to fakt přeženu apak toho lituju.Fakt nevím jestli je pro mě nějaké řešení.Léčebna mi přece mozek nepředělá.

Odpověděl:
Dobrý den, zatím neexistuje způsob, jak někomu předělat mozek a já doufám, že nebude existovat nikdy. Člověka by to totiž zbavilo jakékoli možnosti a vůle rozhodovat o svém životě. To je to, co právě děláte. Rozhodujete se mezi 3 variantami - jestli dál brát pervitin nebo se pokusit o abstinenci nebo si dát zlatou. Tu poslední možnost rovnou vyřadíme, protože to je příliš definitivní řešení problému, který může být pouze dočasný. Budeme se tedy zabývat druhou variantou, to znamená abstinencí, protože to je zřejmě jediná varianta, která by Vám přinesla změnu k lepšímu. Abstinovat se můžete pokusit sama, což jste už zřejmě zkusila, ale z nějakého důvodu to nevyšlo. Možná i proto, že abstinovat ve stávajících podmínkách je nesmírně obtížné. Terapeutická komunita Vám nabízí ideální podmínky pro abstinenci. To znamená čas, který můžete věnovat jen sama sobě, aniž by Vám na dveře bouchali toxíci a vařiči. Během tohoto času se můžete učit žít bez drog za podpory terapeutů i ostatních klientů. Bez Vašeho odhodlání změnit od základů dosavadní život se však žádná zázračná změna nestane. Útěchou Vám může být to, že to rozhodnutí nemusíte udělat hned. Většina klientů, kteří prošli léčbou říká, že skutečné rozhodnutí definitivně se vzdát drog, udělali až ve druhé polovině léčby. Teď se jen musíte rozhodnout, jestli to chcete zkusit. Pokud Vaše rozhodnutí ještě nedozrálo, budete muset zřejmě ještě čekat, až těch problémů bude víc. Mluvím o zdravotních problémech, kriminálu, spaní na ulici atd. Doufám, že tak daleko to zajít nenecháte. Pokud budete mít další otázky, rád Vám na ně odpovím. Hezký den. TN