manželka
Dobrý den.Tak jako vždy jsem byla najivní a věřila tomu,že už to bude fajn.Opět ten výraz v obličeji snažil se vymluvit na nevolnosti od žaludku přísahal,že nic nebral,ale proč se straní od rodiny proč je podrážděný,nemá potřebu spánku akdyž tak na malou chvíli a je staršně neklidný mluví ze spaní a dělá u todo trhavé pohyby mám pocit jako by ani nespal.Snažil se mi namluvi ,že si vzal prášek na spaní a že má špatná játra.Nechci mu nevěřit,ale jsem taky z něho naprosto rozhozená.Když jsme se bavili co dál,že tak už to nejde tak z něho vypadlo ž bere amfetaminy a efedrin nevím co to je tvrdí,že to nejsou drogy ,že se jen snaží uklidnit,když má nervy.A přitom prosil už několikrát o pomoc ,že když odejdu tak to sám nezvládne .Proto bych chtěla využít vaší nabídky a poprosit o pomoc u odborníka.Jsou tyto poradny hrazené pojišťovnou?Jsme z Brna.Děkuji moc za vaši ochotu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Všechno, co popisujete, vypadá na to, že manžel bere stimulační drogy a to intenzivně a dlouhodobě - mezi něž patří amfetaminy i efedrin (resp. efedrin je látka se stimulačním účinkem, která se používá k výrobě pervitinu). Amfetaminy jsou drogy podobného typu jako je právě pervitin. Nevím, proč by manžel používal stimulační drogy k uklidnění - jejich efekt je právě opačný. Spíš mám pocit, že přestože Vám v podstatě přiznal, že bere drogy, tak se snaží závažnost situace a svůj stav opět něčím omlouvat. Myslím, že v tuto chvíli by bylo na místě mu dát jasně najevo, že pokud chce udržet vztah a nechce, abyste ho opustila, že s tím musí přestat. To, že to sám nezvládne, když ho opustíte, je další manipulace, jak si Vás udržet. Myslete na to, že to není schopen ovládat tak jako tak, bez ohledu na to, zda s ním jste nebo nejste, že Vy také potřebujete žít normální život a nemůžete neustále snášet jeho chování a že máte zodpovědnost také za sebe, nikoli jen za něj. Mohu Vám poskytnout v Brně kontakty na kolegy z o. s. Podané ruce, kteří se zabývají problematikou závislosti. Služby jsou pro klienty bezplatné (organizace je financována z grantů). Kontaktní centrum (Podané ruce) Vídeňská 3, 639 00 Brno Tel./Fax: +420 543 249 343 drugazyl@podaneruce.cz Libor Šimků GSM: +420 777 916 257 Psychiatrická ambulance (Podané ruce) Hapalova 22, 621 00 Brno Tel./Fax: +420 541 227 704 psychiatricka.ambulance @podaneruce.cz MUDr. Ronald Marek GSM: +420 777 916 263 Psychiatrická ambulance (Podané ruce) Vídeňská 3, 639 00 Brno Tel.: +420 543 210 848 MUDr. Jana Novotná Více informací najdete také na www.podaneruce.cz. Přeji hodně štěstí a opatrujte se.