Nedovedu si představit....
Ali
Dobrý den,/ k otázce -jak najde ten důvod?,z 13.9./ děkuji vám za odpověď.Zatím se snažím celé situaci trochu porozumět.Na to vězení jsem se neptala ani tak proto,že já osobně bych si přála,aby byl můj muž zavřený,ale spíše proto,že mám odůvodněné obavy,že se přesně toto stane.A vím,že potom zjískat práci je velmi těžké,ne li nemožné.Moje otázka je,jak z toho teda ven?Myslím tím zcela hypoteticky,tedy po návratu z vězení?Jsou věznice,kde by probíhala současně i léčba?Jen se tak ptám,protože u mého manžela sice z mého pohledu převažují negativa-pozitiva já nevidím,leč on má zdřejmě názor opačný.Potom všem co způsobil/ dluhy,ztráta práce,odchod zdomu.../,opravdu nevím co horšího by ho mohlo ještě potkat.Z jeho léčbou nepočítám,chová se opravdu lhostejně k celému problému.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo asi na místě se o tom zajít s někým poradit osobně. Mám pocit, že je to příliš složitá situace, než abychom to mohly vyřešit takto přes internet. Myslím, že byste získala potřebnou podporu i informace rychleji a lépe. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů. K Vaší otázce ohledně léčby: Samozřejmě, že pro Vás manželovo užívání drog žádná pozitiva neznamená - pro něj to však přinejmenším zpočátku mělo pozitiva ve smyslu účinku té drogy. Jinak pochopitelně převažují negativa, ale nejspíš ještě nedošel do fáze, kdy by byl schopen proto drogu opustit. Každý má to dno bohužel různě hluboko a někomu déle trvá, než mu dojde, že by s tím měl něco dělat. Takže i když se zatím k léčbě staví lhostejně, může se situace změnit. Ohledně toho vězení - tuším, že se manžel dostal do problémů, kdy mu trestní problémy reálně hrozí. V rámci výkonu trestu léčba možná je, i když samozřejmě nedosahuje i s ohledem na vězeňské prostředí, úplně těch kvalit, co léčba mimo vězení. V tuto chvíli jsou v ČR tři mužské věznice, které toto za určitých podmínek poskytují. Pokud by se Váš muž dostal do výkonu trestu, a´t už by v rámci trestu absolovoval léčbu nebo ne, bylo by nejlepší po propuštění kontaktovat nějakou z organizací, která se zaměřuje na léčbu drogové závislosti, kam by alespoň ambulantně docházel. Jinak hrozí výrazné riziko, že do toho spadne znovu. V rámci nějakého takového programu by mu mohli pomoci i se sehnáním zaměstnání. Ale to zatím dost předbíháme. Zatím držím palce a pokud byste potřebovala ten kontakt, tak napište.