Vase zkusenosti
Vana
Dobry den, jen by me zajimalo, jestli mate osobni zkusenosti s uzivanim drog, ci si jen delate zavery z naucenych teorii. Nechci se nikoho dotknout, ale nektere odpovedi mi prijdou ... jako ze mluvite o necem s cim nemate zkusenosti. Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že nikdo z nás nedělá závěry z naučených teorií. Někteří z nás mají za sebou vlastní zkušenost s léčbou ze závislosti a všichni v našem týmu "odpovídačů" mají zkušenosti z praxe s drogově závislými klienty, řada z nás i mnohaleté. Což je mnohdy mnohem cennější než vlastní drogová zkušenost. Tato poradna je veřejná, anonymní, není možné leckdy posoudit, kdo informaci žádá a také není možné zcela objektivně říct, kdo z laické veřejnosti naše odpovědi čte. Takže se snažíme, aby odpovědi byly objektivní, vyvážené, srozumitelné, ale také aby nebyly návodné k užívání drog a neprezentovaly jen naše soukromé názory, ale odborné informace. Musíme je psát tak, jako kdyby šly do tisku. Není to úplně jednoduché dát takovou odpověď, která by splňovala taková kritéria. Takže proto můžete mít o stylu odpovědí své pochybnosti, tomu se prostě nejsme schopni vyhnout :) Drogová poradna prostě slouží k něčemu jinému než k výměně zkušeností s drogami.