pervitin
Broňa
moje dlouholetá kamaradka bere nejakou dobu pervitin.parkrat mela tendenci s tím prestat,ale vydrzela to tak 14 dni a pak to zacalo zase na novo.ja nevim jak ji mam pomoct ,protoze ona je lidma,kteri to berou taky,doslova obklopena.jeji sestra uz to na ni urcite poznala,ale katka ji to zaprela.poradte mi,prosim,co s ni mam delat,kdyz do poradny urcite nepujdu,aspon ted ne...dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o kamarádku obavy a že Vás tahle situace trápí. Podle Vašeho popisu kamarádka zatím úplně neví, jestli přestat chce nebo nechce, pohybuje se mezi lidmi, kteří berou, zapírá sestře problémy s drogami. Mezi lidmi, kteří berou pervitin, se pohybuje právě proto, že ona sama drogy bere - není to tak, že by brala proto, že ji tito lidé obklopují. Opustit toto prostředí není jednoduché, ale bez toho není moc šancí, že by se jí podařilo s drogami přestat. Nicméně už se sama pokoušela s užíváním pervitinu přestat, tak si asi uvědomuje potíže, které užívání pervitinu provází. Mám pocit, že by možná byla nakloněná nějaké pomoci, nemusí jít hned o osobní kontakt s někým z odborníků. Napadá mě, že byste jí třeba mohla předat kontakt na nás. A pokud by přece jen kamarádka projevila zájem o možnost s někým probrat situaci osobně, stačí když mi napíšete, odkud jste a já bych Vám mohla vhodné kontakty vyhledat. Zatím přeji hodně štěstí.