***
*
Zdravim Vas do poradny skoncili makovice zacala menstruace, muze se hormonalni antikoncepce uzivat s alkoholem a pervitinem a proste s drogama,nesnizuje to ucinnost?ale ted u me tvrdy drogy nejsou na dennim poradku jestli to pomuze?a nemuzou se zrusit ucinky zvracenim?A jeste sem se chtela zeptat,tusim ze je to individualni ale jak rychle se zhruba clovek stane psychicky zavisly na jehle?A pak jeste jestli existuji treba na internetu nejake statistiky jak je na tom svet a ČR s drogami a nakonec jeste prosim jestli neexistuje nejaka nejlepe bezplatna linka na ktery si clovek muze snekym pokecat vykecat se dyz potrebuje nekoho ciziho vite jak ne diky mockrat moc doufam ze toho neni moc najednou ale nejak me to popadlo....nashle

Odpověděl: Bára Orlíková
ad 1) užití alkoholu ani jiných drog by podle dostupných informací nemělo snižovat účinek hormonální antikoncepce ad 2) a to sasmozřejmě bez ohledu na Vaši frekvenci užívání drog ad 3) pokud užíváte antikoncepci orálně (tablety), tak se samozřejmě může účinek snížit, pokud se vyzvracíte nedlouho poté, co užijete tabletu. Tyto informace najdete jistě i v příbalovém letáku antikoncepce. ad 4) ohledně závislosti na jehle - to se dá skutečně těžko říct ad 5) informace a statistiky najdete například na www.drogy-info.cz (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti ČR), ohledně Evropy na www.emcdda.eu.int. ad 6) na www.drogy-info.cz naleznete v kolonce Mapa pomoci seznam "linek pomoci", kam je možné se obrátit. Žádná z nich ovšem není bezplatná, za hovor se platí běžná cena jako za jiný telefonát.