Jak najde ten důvod?
Ali
Dobrý den,k otázce ze dne 9.9.-Může být ještě normální?,jsemse chtěla ještě zeptat,jak najde závislý ten důvod,proč se jít léčit?Nerozumím tomu změněnému stavu vědomi.Obecně lze říct,že závislý člověk nedovede domyslet co svým jednáním způsobuje,nebo to ví a přesto mu to stojí za to?Taky jsem se chtěla zeptat,jestli v případě,že by ho zavřeli,by potom ještě měl jít na léčení,nebo stačí,když člověk nějakou dobu nebere a tím tomu odvykne.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Odpověď není jednoduchá. Důvod, proč se jít léčit, najde obyčejně člověk až tehdy, kdy začnou negativa převažovat nad pozitivy - tedy jednoduše řešeno, dostane se do pořádných problémů, které souvisí s drogami a dojde mu, kam až zašel a že by bylo dobré s tím něco dělat. Ohledně druhé otázky, částečně to závislému nedochází, co způsobuje a částečně si to uvědomuje a přesto mu to stojí za to. K další otázce - vězení není léčba. V léčbě člověk abstinuje a taky se učí, jak zvládat život bez drog, přichází na příčiny, proč do drog spadl a snaží se svou situaci nějak konstruktivně řešit, aby obstál po ukončení léčby. To se ve vězení nenaučí - pouze nějakou dobu nebrat nestačí. Navíc - to, že by byl ve výkonu trestu neprospěje ani jeho psychickému stavu, ani to nepomůže pro jeho následnou abstinenci od drog, ani mu to nepomůže vyřešit žádné problémy a situace se pouze zkomplikuje. Dokážete si představit, jak by asi sehnal práci se zápisem v rejstříku trestů - i kdyby abstinoval?