drogy
keti
je mi 25 let , poslední 3 měsíce jsem o víkendech na akcích užívala extaze, koks v tzv. 3 denních tazích ( nonstop) přes týden nic, nekouřím cigarety ani marihuanu, nyní období veselosti definitivně skončilo a plánuju s manželem dítě . Zajímá mě jak dlouho mám čekat na očištění organismu aby nebyl poškozen plod v prvopočáctcích početí. Od 18.9 začíná detoxikační období.Chtěla bych miminko co nejdříve ale nechci ohrozit jeho zdraví. Prosím o odbornou radu na můj dotaz , velice mi na tom záleží.Jsem zdravotní sestra a nechci si jednou něco vyčítat , jistě chápete........Děkuji Nepřeji si zveřejnovat můj dotaz včetně mého E-mailu !!!!!! Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejpodstatnější je, abyste nebrala výše uvedené v průběhu těhotenství a také se vyhnula dalším látkám (alkohol, psychoaktivní léky) a to i v průběhu Vaší tzv. detoxikace. Být Vámi bych počkala min tři měsíce a nechala si také udělat nějaké kompletní zdravotní vyšetření. Předpokládám, že jste neužívala nikdy drogy injekčně a že není nějaké výrazné riziko, že byste se nakazila nějakou infekční nemocí, ale mohla jste si i při užívání extáze a kokainu způsobit nějaké zdravotní potíže, které by bylo asi záhodno potvrdit či vyvrátit před plánovaným těhotenstvím (mám na mysli zejména problémy s kardiovaskulárním systémem). Asi nemusím zdůrazňovat, že by bylo dobré se vyhnout drogám i po narození miminka - pro dítě by asi nebylo nejlepší vyrůstat v prostředí, kde se o víkendech sjíždí koks a extáze :)