pervitin
yxtina
Dobrý večer p.Geblerová,,,ted jsem si přečetla vaše řádky a je mi tak trapně najednou zase napsat,že Patrik opět selhal.Vydržel do včerejška.....večer někam odešel a už nepřišel,Je mi jasné,že je v tom zas.Víte na co sem přišla?...když jsem nevěděla moc o tom co pervitin a drogy vlastně dělají s člověkem,bylo to pro mě jiný.Prostě jsem si říkala,..vytrestáš ho tím,že bude na silnici a hotovo.Jenže to jsem nevěděla,jak to na tý ulici chodí.Ted to snáším hůř,protože vím,že trpí a má psycické potíže a moc se trápí kvůli té dívce a taky proto zřejmě opět nevydržel.Trápil se doma a pořád byl lítostivý,že mu nedala a ani nikdy nechce dát šanci.Psal jí,že má cíl...změnit se,začít chodit do práce a vynahradit jim ten ztracený čas,at mu d á šanci...je neoblomná a posmívá se mu ona i její rodina.Viděla jse,jak to velice těžce snáší a pořád se mě ptal...mami a myslíš si,že se to s ní srovná?..nedokázala jsem mu říct,že ne a že to nemá cenu,,,tvrdila jsem mu,že všechno chce svůj čas,hlavně at je silnej.....i když jsem ho třeba nepřinutila doma,aby něco pomohl,ale nikomu nic zlého ani neřekl,ani neudělal..jen mi připadal,že má snahu a potřeboval velkou motivaci.Předtím říkal,že už nechce pervitin,že stavy po něm jsou hrozné...že se chce pak vždy zabít...jinak vy jste mě nepochopila..já neodmítám pro sebe odbornou radu..já jen,že jsem tam byla a poradili mi právě ho vyhodit na ulici a nechat ho tam,dokavad nepřijde sám s prosbou o pomoc.Já asi nebudu mít užnevím... nikdy sílu ho vyhodit,Ted když vím,co venku skouší a čím prochází i když jde do toho sám a dobrovolně,tak nevím...jsem měkká,já vím.Mám strach,aby si něco nëudělal.Byl psychicky na dně a myslím si,že to prostě nezvládl už snášet ty muka v hlavě.Pomoc od doktora nechtěl,.. odborníkovu pomoc rovněž ne...píšu vám a brečím a slzy mi tečou na klávesnici.Kdy už budu žít v klidu,,,aspon chvíli???????????Už jsou to 4 dlo¨¨uhé roky a v tom mi umřela maminka a s mou rodinou se nestýkám...vůbec.Jsem tu sama s mužem a dcerou.Já se divím sama sobě,kde beru tu sílu,tohle všechno snášet a trpět a chodit do práce a vychovávat dceru a domácnost a manžel a ještě chodím i občas se pobavit .Asi si skočím k nám do K-centra si promluvit s tím mým známým.Zatím se mějte a díky,že jste opět mou vrbou...Alena.

Odpověděl:
Dobrý den Aleno, z Vašeho dopisu je cítit, že opravdu trpíte. A taky je dost evidentní, že víte, co máte dělat. Jenže je to pro Vás těžké. Chápu to. Nebudu Vám říkat, co máte nebo nemáte dělat, protože to víte. Dokud to ale neuděláte, nic se nezmění. Nejde o to vyhodit Patrika z bytu, ale když už to uděláte, jde o to být důsledná a hrát jasně a podle předem daných pravidel. A to u všech opatření, která přijmete. Sama píšete, že to je Patrikova volba. Máte pravdu. I on moc dobře ví, jaké má možnosti. Je to zase jen na něm. A co je mimochodem Vaše volba? Napište mi, jak to dopadlo, jestli jste byla v K-centru. Myslím, že nějaká terapie má smysl v tom, že Vás někdo nejen vyslechne, ale že můžete mít oporu a průvodce v tom, jak udělat další kroky. Kroky, které jsou potřeba udělat a díky kterým se budete moct věnovat víc sobě, dceří i manželovi, kteří (všicni tři) si to na 100% zasloužíte...