Lepsia metoda?
alexander
Napisal ste mi ze vy osobne by ste zvolil inu metodu. Nenapisal ste a rozum mi vravy ze ani nenapisete aku vsak pan doktor? Moze byt snad nieco este menej bolestive ako mnou zvolena? (skryta poznamka) Pital som sa viacerych lekarov na ktorych som ziskal kontakt a par z nich ktory boly vobec ochotny zacat danu tematiku preberat mi povedalo ze by zvolili kombinaciu liekov (samozrejme ze viac nikto nepovedal, ta stara pohanska prisaha je stale posobiva alebo len strach o licenciu?). Ja myslim ze kazdy clovek by mal mat pravo slobodnej volby. Momentalne znova citam knihu eutelia alebo euthanasia. Dost ma desi pribeh toho chlapca (nespomeniem si na krajinu) ale ochrnul a roky prosil a sudil sa zo statom aby mu povolili zomriet a neuspesne. Napokon jeho vlastna matka mu podala jed, neuspesne. Po dalsom case mu konecne pomohol zomriet jeho osobny lekar za co je tohto casu vo vezeni. Desi ma ze by som uz nedokazal ani skocit pod vlak ak by som ochrnul. Moj strach z ludi je tu opravneny. Nechali by ma pomaly hnit a zomierat, trpiet az do staroby. Sialenstvo by si ma skor ci neskor zobralo ale dalsia vecnost by ma delila od smrti. V tomto okamziku uz mam vsetko potrebne (druha zatvorka skryta poznamka) ale brzdi ma neistota. Hladanie novych informacii v tomto ohlade je neuveritelne tazke a utrzkovite. Vsak viete ze sa nechcem zabit ihned ale kym nebudem mat v zalohe uplnu istotu o tej moznosti nebudem sa moct dalej venovat beznemu zivotu z vedomim volby. Ide to pomaly ale ak si ma pamatate z minulosti z prispevkov, viete ze viem stale viac a robim si detailne zaznami o vsetkom novom co sa dozviem. No ale vy ste lekar a teda rozhodne viete podstatne viac o smrti ako ja to je samozrejme. Ja som hrdy aj na svoju strednu skolu. Keby som studoval medicinu dnes asi nemam nijake nezodpovedane otazky. Snazim sa vsak a studujem vsetko co je bezne k dispozicii v knizniciach a knihkupectvach o medicine. Existuje vobec dostojna smrt? Svet nikdy nebude taky pekny aky si zela moja mysel a teda nemozem byt stastny. Chcem zotrvat kym zomrie matka a potom budem pripraveny umriet bez vycitiek.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že vám lepší metodu neporadím. Je to myslím tou pohanskou přísahou. Navíc mám dojem, tak jak se vylepšují mé znalosti o psychice, že fakt to umírání není nikdy zadarmo. Že jediná cesta jak zemřít bez utrpení, je najít vnitřní harmonii a tak se na smrt připravit. Ostatní způsoby vždycky, alespoň dle mého, vedou k tomu, že člověka zalije ta vlna úzkosti, utrpení, bezvýchodnosti. On se mozek před smrtí často probere. Tak vám nevím. :-( P.s. Co že vám vlastně brání vystudovat medicínu?