pomoc a rada
matka
Dobrý den,mám 13letou dceru a mám podezření,že kouří nebo aspoń zkouší kouřit marihuanu.Pohybuje se mezi stejně starými a strašími spolužáky a povídá se,že mají přístup k marihuaně.V našem okolí je několik lidí závislích na pervitinu.Mám strach,aby s partou neskusili něco víc.Snažím se jí vysvětlit co je špatně,ale ona poví že neni blázen,že nic takového nezkusí.Pohrozila jsem jí kontrolními odběry,ale nevím kam se obrátit.Bydlíme na okrese Mělník.moc děkuji za radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že kontrolní odběry jsou poměrně krajní možností. Je třeba si nejdřív říct, co jimi získáte a chcete získat a co bude následovat v případě pozitivního / negativního výsledku. Marihuana se v moči při testech objeví někdy několik dní někdy několik týdnů po posledním užití. A teď co s testy - pokud bude test negativní, bude to znamenat, že si oddychnete a všechno bude v pořádku? Nebo to dceři stejně dál nebudete věřit? V tom případě se může cítit právem dotčená. A pokud budou pozitivní, co se stane? Budete řešit ty samé otázky jako teď. Možná je tedy důležitější operovat přímo s konkrétním chováním dcery, ať už je způsobené čímkoli. Pokud byste se chtěla s někým ústně poradit, doporučuji v Kralupech nad Vltavou MUDr. Dušana Randáka, který má poradnu každé úterý od 17 do 19 hodin v budově Římskokatolické farnosti, Chmelova ul. 212, Kralupy nad Vltavou, 278 01 (pro ověření hodin je možné se informovat na mailu dr@kralupy.cz). Případně funguje v Mělníku AT poradna, na adrese Pražská 528, Mělník, 276 01 telefon: 315670511. I tam je možné si domluvit schůzku.