Potrebujem pomoc!
lele
Včera sa mi sestra zverila,že berie drogy nechce mi povedat čo,ale domnievam sa že piko.....nechce aby som to niekomu hovorila a ja zase nechcem sklamat jej doveru ...tvrdi ze chce prestat ..resp. prestáva na otázku odkedy a ako často to berie odpovedalala 2-3 krát za týžden a cca2-3 mesiace..čo neviem čí je pravda....ale viem ze prestat chce podla mna to ale sama určite nedokáze...dnes má narodeniny..kolká ironia...chcem jej pomoct ale neviem kde začat... viem ze fajči pomohlo by napríklad keby drogy nahrádzala niečim iným??to je jedno čím....myslím legálnym alebo niečim č by ju ničilo menej....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je dobře, že se Vám sestra se svým braním svěřila, je to jakási známka volání o pomoc. Neměla byste se ale nechat vmanipulovat do pozice spojence, který něco ví, ale vlastně ne moc a nemůže to nikomu říct. A přitom by měl nějak pomoci. Sestra by se měla rozhodnout, jestli tedy drogy brát nechce a chce od Vás pomoc a nebo jestli Vás chce jen držet v šachu neurčitou informací a nechat Vás abyste ji kryla například před rodiči. Jestli jde o první případ, bylo by nejlepší pomoci ji vyhledat odbornou pomoc, buď v nějakém centru pro uživatele drog nebo u psychologa. Můžete ji tam doprovodit, ale iniciativa by měla vzejít z její strany. Pokud jde o případ druhý, neměla byste ji rozhodně krýt a dělat jí vrbu, tím jí jen ublížíte. O to bude mít braní jednodušší a potrvá déle, než zjistí, že takhle to nikam nevede.