Hep.C
Máša
Dcera asi rok abstinující je třetím měsícem léčena injekčním podáváním přípravku Pegasys. Nedávno při nějaké oslavě si vzala pervitin. Možnost recidivy závislosti je asi velká, obávám se teď ale ještě, že pokud toto odhalí lékař, který jí léčí žloutenku C, tuto léčbu ukončí. Máte s tímto ,prosím, nějakou zkušenost? Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud by se dceři podařilo zůstat jen u toho jednorázového poklesku, nemělo by to pravděpodobně na léčbu žloutenky C žádný vliv a myslím, že by to mohla svému lékaři i přiznat - to by spíše posoudila ona sama, zná ho, ví jak přísně má nastavená pravidla léčby. Obecně platí, že léčba žloutenky C (v případě uživatelů drog), je vhodná pro osoby stabilizované a abstinující. Přístup lékařů je různý, někteří provádí testy na užívání drog, někteří svým pacientům důvěřují. Píšete, že se Vám dcera zdá bez problémů, myslím, že by se v tuto chvíli vyplatilo jí důvěřovat a doufat, že šlo o jednorázový exces. Nicméně možná by dcera měla zvážit, zda nevyužít doléčování, které je určeno pro osoby, které už od drog abstinují a které v abstinenci podporuje, pomáhá zvládat chutě na drogy, předcházet podobným excesům (apod.). Pokud k tomu bude příležitost, zkuste ji o existenci těchto služeb informovat. Více informací o doléčování naleznete na našich stránkách v rámečku pod vstupem do naší poradny - kolonka pomoc a léčba. Konkrétní zařízení, které tyto služby poskytuje, Vám můžeme poradit, když dáte vědět z jakého regionu pocházíte. Nebo je můžete najít v databázi kontaktů na stránkách www.drogy.net nebo v mapě pomoci na www.drogy-info.cz. Hodně štěstí.