jak mu pomoci?
heell
Dobrý den , přítel je závislý na pervitinu. Bere už 8 let, z toho asi 6 let si píchá.Měl období, kdy bez toho vydržel třeba měsíc, ale intervaly se zkracovali a posledí dobou si píchá každý den. Začal mi dokonce brát věci a peníze. Do toho všeho má jít asi za měsíc sedět. Mám o něj velký strach. protože má cirhozu jater a nijak to neléčí. Našla jsem mu poradnu, ale vydržel tam jenom 2 sezení. Chci mu prostě pomoci, ale nevím jak. Říká, že se z toho chce dostat, ale neví jak, že je to silnější, než on. Jsme spolu skoro rok a mě ubíjí, když vidím, jak se ničí a já mu nemůžu pomoci. Nikdy jsem zkušenosti s drogama neměla. Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, Chápu, že se trápíte - přítel bere drogy, ničí se, ubližuje si. Rozumím i tomu, že mu chcete pomoci. Máte ho přeci ráda. Vím toho o Vás a Vašem příteli příliš málo na to, abych Vám na pár řádcích poradila, co dělat. V tuhle chvíli bych Vám proto doporučila obrátit se na nějaké zařízení, kde pracují s lidmi, kteří berou drogy a jejich blízkými. Nevím odkud jste, ale kdybyste měla zájem, stačí napsat a mohla bych Vám někoho doporučit. Nebo zavolejte na linku 283 872 186 - je to telefonní číslo do Kontaktního centra SANANIM, kde Vám také rádi poradí. Určitě by Vám v tuhle chvíli mohlo pomoct konzultovat problém s někým, kdo podobné věci řeší dnes a denně. A možná byste mohla říct i příteli, aby šel s Vámi. Jestli chce opravdu něco změnit, určitě rád půjde. S pozdravem, Gabriela Koryntová.