může být ještě normální?
Ali
Můj manžel /35let/ začal asi před půl rokem užívat pervitin.Nejdříve jen občas,ale postupně se interval zkracoval.Zhruba v červnu ho začal užívat i.v. denně.Od té doby nebydlí doma,přestal se chovat normálně.Lhal,byl nespolehlivý a nakonec přestal chodit i do práce.Vyhodili ho pro neomluvenou absenci,není registrovaný ani na úřadu práce,prostě ho to nezajímá.Nemá u sebe žádné osobní věci,asi je nepotřebuje.V tomto týdnu ho doma hledela policie pro majetkovou tr.činnost.Připadá mi naprosto nepochopitelné,že se za tak krátkou dobu mohl takto změnit.Není podivné,že ho nezajímají žádné důležité věci?Že svým chováním popírá vše co kdy říkal?Žili jsme spolu 10 let.Je podle vás nějaká šance,že by se začal opět chovat standartně?Je možné,že by závislý přestal milovat svou rodinu pouze kvůli drugy? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je mi líto, ale to, co popisujete, jsou příznaky běžné pro závislost. To, že se nezajímá o nic jiného než o drogu, že popírá vše, na čem mu předtím záleželo a propadá se hloub a hloub, patří mezi ty nejvíce typické. Šance, že by se začal chovat normálně, je. Ale to by si nejprve musel manžel uvědomit, jak na tom je a začít s tím něco dělat. Jinak se to nezmění. Myslím, že je v takové fázi, kdy už to těžko půjde bez odborné pomoci, protože těch problémů souvisejících s užíváním drogy, si stihl nadělat víc než dost. Pokud bude brát drogy dál, normálně se chovat nezačne. Troufám si tvrdit, že se tak nestane, pokud neprojde léčbou. Bohužel se pro to musí rozhodnout on sám, bez toho s tím moc nepohnete.