ségra fetuje
vendy23
Moje ségra bere pervitin,píchá si a už je na tom hodně špatně,neustále špatná nálada,cítí se že jí všichni ubližujem....jak ji pomoc?? když nemá perník,dává si do žíly vodu.

Odpověděl:
Dobrý den, nejlepší pomocí pro Vaši sestru by bylo přesvědčit ji, aby zkusila zajít do nějakého zařízení, kde jí můžou pomoci zkusit od pervitinu odabstinovat. Nepíšete jak dlouho a jak intensivně sestra pervitin užívá, ale předpokládám, že když si v případě nedostatku pervitinu aplikuje vodu, zřejmě se nejedná o úplně krátkodobou záležitost, ze které by se jí mohlo podařit odabstinovat bez odborné podpory. Zkuste s ní promluvit, přesvědčit jí, že jí abstinence udělá dobře. Můžete jí nabídnout, že jí do zařízení doprovodíte. Doporučuji navštívit některé z kontaktních center, která své služby poskytují i anonymně a na začátku nemají na své klienty velké nároky. V kontaktním centru vám také pomůžou se zprostředkováním léčby, bude-li třeba a bude-li sestra ochotná na ní nastoupit. Více o těchto zařízeních si můžete přečíst na stránkách naší poradny, v rámečku pod vstupem do poradny (kolonka pomoc a léčba, také tam najdete informace o pervitinu v kolonce stimulační látky). Kdyby se vám nepodařilo sestru k návštěvě kontaktního centra přemluvit, můžete se jít poradit i sám(a), v těchto zařízeních poskytují podporu a radu i blízkým těch, co užívají drogy. Konkrétní zařízení ve vašem regionu vám poradíme, když dáte vědět odkud jste, nebo si je může najít v databázi kontaktů na stránkách www.drogy.net http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/nebo v mapě pomoci na www.drogy-info.cz http://www.drogy-info.cz/index.php/map/. Hodně štěstí.