rada
markéta
Dobrý den,mám 13letou dceru u které mám podezření,že kouří marihuanu. Pohybuje se v partě stějně starých spolužáků a celá parta určitě kouří cigarety.Ve vesnici,kde bydlíme se pohybují osoby,které prý trávu a jiné drogy prodávají nebo nabízejí.Mám strach,aby se to nezvrhlo v něco horšího.Po dotazu dceri na kouření marihuany odpověděla,že není blázen,ale já ji nevěřím.Ve škole se trochu zhoršila a vydrží ponocovat pomalu celou noc.Prosím poradte jak mám situaci řešit.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to je těžké, dokud dcera není ochotná s Vámi o marihuaně mluvit, těžko jí budete něco dokazovat. Možná bych zkusila mluvit s ní otevřeně o svém strachu z pervitinu, o tom, že marihuana sama o sobě Vás tak neděsí ale bojíte se horších věcí. Mluvit s ní v klidu o jejích zkušenostech, bez velkých emocí, bez hádek, zákazů a příkazů. Ale také o tom, že jste za ni zodpovědná, že držení dokonce i marihuany může být trestné apod. Bavte se s ní včas o jejím zhoršení ve škole, co za tím tedy vězí a hlavně o jejím trávení volného času. Nevím, jestli ponocuje doma nebo venku, pokud venku, nepřipadá mi to ve 13 letech úplně běžné. Nicméně, zrovna marihuana by na ponocování vliv mít neměla. Zkuste ji nějak víc zaměstnat doma, mít větší přehled o jejím volném čase, bavit se s ní o kamarádech. Spíš ale jako kamarádka, než dávat zákazy, protože tím už teď asi ničeho nedosáhnete.