postup na hospitalizaci
Ivana
Můj syn bere 2 roky perník - šňupe. Teď se chce léčit. Nemá práci, já ho vyhodila z domu, krade-zatím rodinným příslušníkům. Spí v lese.Dostal od lékařky jméno psychiatra, který zajistí jeho hospitalizaci. Jak postupovat, když nebude schopen sám se dopravit k psychiatrovi, do léčebny, komunity apod. Třeba v sobotu,aby si to nerozmyslel a kdy nebude mít žádné doporučení od lékaře, domů ho nevezmu, protože já ráno odejdu do zam. a on by nikam nešel. Nemá jinou možnost. Dala jsem mu najíst, oblečení a řekla mu, že domů se smí vrátit až po léčení. Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, udělala jste dobře, když jste synovi jasně řekla, že domů se smí vrátit až po léčbě. Neměla byste z toho tedy ustoupit, ani když už si začne léčení vyřizovat. Je dobře jeho snahu ocenit, pochválit ho, nicméně pokud by chtěl domů, připomeňte mu, že platí, že domů až po dokončeném léčení. Je-li to ve vašich možnostech, můžete mu nabídnout doprovod, odvoz k psychiatrovi nebo na léčbu, pokud to bude potřebovat. Tím nijak neohrozíte svoje původní prohlášení a při tom ho při zajišťování léčby podpoříte. Pokud byste potřebovala poradit něco víc, napište znovu. Pokud byste se chtěla někde poradit osobně, můžete se obrátit např. na některé z kontaktních center, kde poskytují služby blízkým uživatelům drog. V některých fungují poradenské skupiny pro rodiče, individuální poradenství poskytují ve všech centrech; v některých městech jsou ambulantní poradny, které tyto služby také poskytují. Pokud byste o to měla zájem, dejte nám vědět z jakého jste regionu, poradíme Vám konkrétní zařízení. Nebo si ho můžete najít v databázi kontaktů na stránkách www.drogy.net nebo v mapě pomoci na www.drogy-info.cz. Více informací o typech zařízení naleznete v rámečku pod vstupem do naší poradny v kolonce pomoc a léčba. Přeji hodně sil a hodně štěstí.