co dělat???
:((
Dobrý den, chtěla bych se vás zeptat..moje kamarádka(18) bere 4 roky pervitin, i když říká, že je v pohodě, moc přesvědčivě to nezní, navíc se chová opravdu divně..zamlklá, nebaví se, skoro nikam nechodí, všeho se bojí, všude někoho vidí, na intru se bojí sama večer na wc....nevím jak jí pomoc, ale moc bych chtěla. předem říkám, že nikam do protidrogového nepůjde. Můžu jí nějak pomoc já?? Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, vaše obavy o kamarádku jsou oprávněné, 4 roky užívání pervitinu mohou způsobit výrazné potíže. Paranoia, podezírání i deprese, které by se jí podle vašeho popisu mohly týkat, mezi ně patří. Nejlepší pomocí by bylo přesvědčit ji, aby vyhledala odbornou pomoc, i když to zatím odmítá. Můžete jí nabídnout, že jí někam doprovodíte. Nejlepší by bylo zkusit navštívit nějaké kontaktní centrum, ta poskytují své služby anonymně, nemají na své klienty žádné speciální nároky a bývají tam příjemní - možná by ji tahle představa odrazovala méně než "něco protidrogového". Také můžete zkusit dozvědět se o rizicích užívání pervitinu co nejvíce a zkusit jí tyto informace předat. Stejně tak informace o zařízeních, kde by ji mohli pomoci nebo o samotné léčbě. Informace o pervitinu a důsledcích jeho užívání a o zařízeních pro lidi, kteří užívají drogy najdete na našich stránkách v rámečku pod vstupem do poradny, nebo na stránkách www.drogy-info.cz nebo www.drogmem.cz. Konkrétní kontaktní centrum můžete nalézt v databázi kontaktů na adrese http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/, nebo v mapě pomoci na www.drogy-info.cz. Nebo vám konkrétní zařízení poradíme my, když dáte vědět z jakého jste regionu. Jste hodná, že chcete kamarádce pomoci, možná že to bude vyžadovat hodně trpělivosti. Myslete na to, že když o vaši pomoc nebude stát, nemůžete dělat zázraky. Hodně štěstí