odpověď na kód 336702
boban
no u mě to probíhá následovně: jednou za 1-2 měsíce si zajdu s kamarády na pivo, kde si dáme také pár fernetů (cca 5 a takových 8 piv), čímž se opijeme a manželka mi pochopitelně doma vynadá. No a druhý den se probudím a nejsem ve své kůži a tak si dám, ještě než jdu do práce, 1-2 piva, chytnu slinu a přes den pak popíjím dál. A tak to trvá někdy 2, někdy i 4 dny. Pak už jsem dost unavenej a pít mi i nechutná, ale mám depresní náladu, výčitky a trvá pár dní, než se zase úplně srovnám. Připomínám, že mi je 55 let a takhle to probíhá cca 20 let. Pracuju celý život jako programátor. V období mezi tímto obdobím dost sportuju - běhám, jezdím na kole, plavu a chodím po horách...tak jsem se snažil popsat jak to u mě probíhá. Ještě jednu poznámku: nikdy mi není špatně tak, že bych zvracel, hlava mi nebolí, jen jsem na to psychicky pár dní poté špatně. Předem Vám děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, nějak se nám tu poslední dobou nakupilo příliš dotazů. Nejsem schopná takto přes internet posoudit, o jaké potíže by se mohlo jednat, nejsem si jistá, zda by byla adekvátní nějaká odborná pomoc zaměřená výhradně na problém s alkoholem. Často se stává, že pod těmi problémy s pitím (popř. s drogami) jsou jiné potíže psychického charakteru a to nemírné pití je jen symptom. Navíc se u Vás jedná o epizodické pití, nikoli kontinuální, podle toho, co popisujete. Když se zamyslíte nad okolnostmi, které předchází tomu, že se takhle na několik dní naložíte do alkoholu, existuje něco, co by se dalo nějak vystopovat? To, že pak máte výčitky svědomí a není Vám psychicky dobře, je vcelku logický důsledek, pokud kocovinu přepíjíte několik dní a nenecháte organismus vydechnout. Napadá mě, jestli by nebylo na místě zkusit to zkonzultovat s někým z odborníků. Nejspíš by se Vám ulevilo, mohl byste přijít na to, čím je to způsobené a nalézt nějaký způsob, jak těmto excesům zabránit. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit kontakt na někoho z kolegů. Zatím přeji hodně štěstí.