Odpověď na vaši odpověď
Taky zdravím a děkuji za odpověď (kterou jsem bohužel čekala) Určitě nechci brát perviti celý život a strašně moc bych chtěla patřit mezi ty,kteří tuhle závislost nemají.A hlavně obdivuji lidi,kteří mají silnou vůli,ať už se to týká čekokoli,já ji bohužel v tomto případě nemám.Párkrát jsem už o odborné pomoci uvažovala,asi je to jedniná šance,zvlášť v posledních měsících,kdy už se s jinými lidmi (než ti,co berou) skoro nestýkám. Můžete mi říct něco blížšího,jak vlastně tahle odborná pomoc funguje? Nechci být zavřená někde v léčebně a hlavně to usilovně tajím před rodinou.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a omlouvám se za prodlevu v odpovědi. Odborná pomoc nemusí znamenat jen léčbu v léčebně. Můžete si pod tím představit třeba poradenské služby poskytované lidem, co se k léčbě teprve rozhodují, ambulantní léčbu... Pokud nějakou poradenskou službu využijete (což lze zpravidla i anonymně), nikdo Vás nebude nutit okamžitě nastoupit do léčby nebo něco podobného. Sama se rozhodnete, jak budete postupovat dál, jen budete mít za zády nějakou odbornou podporu a to Vám může pomoci ustát začátky abstinence, pokud se rozhodnete přestat brát. Když byste mi napsala, odkud jste, mohla bych Vám odporučit někoho z kolegů, kam byste se případně mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí. Myslete na to, že existuje spousta lidí, kteří to dokázali a není jediný důvod, proč by se to nemělo podařit Vám. A silná vůle v mnoha případech není tak důležitá, podstatná je i spousta dalších věcí.