antidepresiva
rorys
Mam dotaz dnes v lékárně jsem oběvil článek o depresy asi jí teď mám v dotazníku bylo napsáno, že pokud má člověk problémy s pozorností a pomalu mluví může se jednat o depresi a tak bych se vás chtěl zeptat o čem jsou ty antidepresiva? to když je člověk bere tak po nich nemá problém s pozorností? A lépe se mu učí, přemýšlí a.t.d. Nebo ho to jen otupí tak, že je mu to jedno. A bude z něho jen chodící mrtvola?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud na sobě pozorujete problémy s pozorností a vyjadřováním, tak by bylo nejlépe to nejprve zkonzultovat s psychiatrem. Nemohu bohužel takto přes internet posoudit, zda se jedná o depresi nebo ne. To, co popisujete, mohou být i projevy deprese, ale také to mohou být projevy velké únavy, intoxikace psychoaktivními látkami, případně jiných psychických potíží než je deprese. Pokud lékař, na něhož se obrátíte, diagnostikuje depresi, pravděpodobně Vám předepíše antidepresiva. Moderní antidepresiva fungují tak, že by se stav měl znormalizovat, tedy by postupně v průběhu několika týdnů došlo k lepšímu soustředění, schopnosti učení a uvažování a odstranění celkové únavy a pomalosti, která bývá při depresivním onemocnění přítomna. Takže se nejedná o primárně tlumivý efekt, který by z člověka udělal "chodící mrtvolu". Pokud byste potřeboval nějaký kontakt na psychiatra ve Vašem regionu, napište mi, odkud jste. Zatím přeji hodně štěstí.