tehotenstvi a kokain
Milhaus
Nedavno jsem prisla na to, ze muj pritel je pravdelny uzivatel kokainu a pervitinu. Zajimalo by me, jestli to ma vliv na kvalitu spermatu ci by to mohlo jakkoli "potencionalni" dite poskodit, v pripade ze bych otehotnela.Planovali jsme rodinu a chci vedet, jestli ted musim cekat a jak dlouho, nez se procisti. Zajima je, co je znamo o vlivu techto drog na sperma. Za vasi odpoved predem dekuji.

Odpověděl:
Dobrý den, nejsem se zcela jistý přímým účinkem stimulančních drog na sperma. Pervitin je toxický pro celý organizmus potažmo i na reprodukční systém. Nicméně v případě otěhotnění je rozhodující, zda užívá drogy matka, nikoli otec. Obecně možno tvrdit, že pro ženu, která užívá pervitin je nejlepší 3 až 6 měsíční abstinence od všech návykových látek před plánovaným otěhotněním. Pokud vy neužíváte žádné drogy, nemělo by dojít k poškození plodu. Jsou tady však jiná rizika. Nevím, jestli Váš přítel bral pervitin injekčně. Pokud ano, hrozí riziko přenosu infekčních nemocí - hepatitidy nebo HIV (na Vás i na dítě). Píšete, že přítel je pravidelný uživatel. Nedovedu si celkem předstvit výchovu dítěte v rodině, kde je otec drogově závislý. Máte zahrnuto do plánování rodiny i partnerovu léčbu, případně abstinenci? V těhotenství a po porodu by měl být Váš partner silnou oporou a nevím, jestli je to možné v případě pravidelného užívání kokainu a pervitinu. Pokud budete potřebovat další informace, klidně se ozvěte.