kamarad bere drogy
Ax
Dobry den, muj kamarad bere nejake drogy,ale rika ze to nic neni....ze to nejsou tvrde drogy.jeho pritelkyne mi rekla ze bere speed .mohli by ste mi prosim rict jake to ma ucinky, jak moc je to navykove atd.?taky bych mu moc chtela nejak pomoct a jeho holka taky jenze nevime co mame delat jak se k nemu chovat..jestli s nim o tom mame hodne mluit i kdyz on vubec nechce nebo co mame delat.... kamarad ma hodne problemu a tak se bojim aby do toho nejak nespadl.dekuju

Odpověděl: Johana Dyntarová
Dobrý den, název speed se používá pro drogy se stimulačním účinkem. Typickými zástupci jsou pervitin, amfetamin, kokain, crack. Stimulační drogy všeobecně zvyšují psychomotorické tempo a bdělost, především urychlením myšlení, zvýšenou nabídkou asociací a výbavností paměti (na úkor přesnosti). Zkracují spánek a zahánějí únavu, vyvolávají euforii a velmi příjemný pocit síly (duševní i tělesné) a energie. Snižují chuť k jídlu. Stimulační drogy působí anxiogenně - vyvolávají úzkost, někdy umocňují trému. Užití může vést až k agresivitě a přecenění hranic psychosomatických možností. Po odeznění účinku látky se dostavuje tzv. dojezd, stav podobný kocovině. Dominuje celkové vyčerpání, únava, bolest kloubů. Užívání těchto látek představuje zátěž pro celý organismus, především pro kardiovaskulární systém a jsou to látky, na kterých se člověk může stát závislým. Užívání psychostimulancií může vést k toxické psychóze. Pokud Váš kamarád opravdu bere speed a říká, že to nejsou tvrdé drogy, mýlí se, stimulační drogy se řadí mezi tvrdé drogy. Více se o této problematice dočtete přímo na těchto stránkách v rubrice stimulační drogy. Bylo by dobré, kdybyste si o tom všem s kamarádem promluvila, řekla mu, že o něj máte strach a že byste mu ráda nějak pomohla. Píšete, že Váš kamarád má hodně problémů, proto by bylo dobré upozornit ho na rizika spojená s užíváním stimulačních drog a upozornit ho na to, že pokud s tím bude pokračovat, může se dostat do ještě větších problémů než má teď. Pokud však Váš kamarád pomoc nebude chtít, obávám se, že víc pro něj udělat nemůžete. Držím palce, kdyby bylo třeba, ozvěte se.