test
Ivik
Dobry den,mam podezreni ze manzel obcas uziva pervitin.Rekl mi ze ho nebere,tak jsem mu udelala test z moce.koupila jsem ho v k centru,byl primo urcen jen na pervitin.Po 10min se objevila 1 carka,pozitivni.Tak se tedy priznal ze mel v tydnu travu,jinak zapiral.Druhy den se na testu objevila trosku i druha carka,myslite si ze by to mohlo byt negativni,ale byla slaba.Obcas pry uziva nejaky stimulant speet,prodavaji ho pry v lekarne nebo na cerpacich stanicich,je v ampulkach.Nosi u sebe i brcko a zen pernik jsem u nej uz take nasla,byl v psanicku.Jezdi kamionem,prave ho u sebe mel ten tyden co jsem mu pak udelala test.Moc dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vím, že se to člověku obtížně přiznává, ale pokud byl test na pervitin pozitivní (to, co se objevilo na testu druhý den, není relevantní), u Vašeho manžela jste našla v minulosti pervitin, manžel u sebe nosí brčko, které je s největší pravděpodobností určené ke šňupání pervitinu, tak je myslím poměrně jednoznačné, že manžel pervitin bere. Těch příznaků, které víceméně užívání drog potvrzují, naleznete jistě i více - třeba změny v chování, potíže s financemi, zdravotní potíže. To, že užil v průběhu týdne marihuanu ani to, že užívá legálně dostupné stimulační přípravky (předpokládám, že se jedná o SPEED8, který se skutečně v lékárnách prodává), nemá vliv na pozitivitu testu. Test určený k zjištění pervitinu prostě bude pozitivní pouze v případě užití pervitinu, u těchto testů je spolehlivost kolem 99,7 %. Takže bych asi neváhala a začala situaci řešit, protože samo se to nespraví a manžel, který není schopen přiznat, že vůbec pervitin užívá, pravděpodobně situaci sám řešit nezačne. Zkuste se o případném postupu poradit s pracovníky K-centra, kde se dostala ten test. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla zkusit najít i nějaké další kontakty ve Vašem regionu. Zatím držím palce.